Avatar billede maniac22 Nybegynder
28. juli 2005 - 22:10 Der er 31 kommentarer

min maskine vil kun køre underclocket

Hej

efter en genstart en dag ville min computer pludselig ikke starte, under indlæsning af windows kommer der en blå skærm i 1/2 sek og derefter en reboot

den eneste måde jeg kan køre min maskine nu er at sætte fsb´en til 158mhz(166 mhz standard for min cpu)

hvad kan der være galt?

jeg har prøvet at tage min ramklodser ud og teste dem en efter en men den crasher stadig hvis fsben ligger på 166mhz

mvh

Patrick
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 22:19 #1
varme problem ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2005 - 22:20 #2
Kan godt tyde på at CPU er ved at få det dårligt.
Lyder præcist som et problem jeg havde engang. Da stod cpu´en af.
Avatar billede maniac22 Nybegynder
28. juli 2005 - 22:25 #3
nej det er ikke et varmeproblem,  abs II temp ligger under 60 grader

og håber ik min cpu er ved at stå af:-(
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 22:28 #4
under 60 ? synes nu stadig det lyder højt
Avatar billede maniac22 Nybegynder
28. juli 2005 - 22:38 #5
da ikke absII temp,  den står til at slukke ved 85 grader
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 22:42 #6
mener nu stadig 60 grader er meget...
Avatar billede maniac22 Nybegynder
28. juli 2005 - 22:46 #7
det har den altid ligget på, kørt med den i 2år uden probs

er en barton 2500xp
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2005 - 22:58 #8
under 60 er absolut ok.
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 23:18 #9
er dine kondensatorer på bundkortet bulet i toppen ? (de små runde høje komponenter)
Avatar billede halifax Nybegynder
28. juli 2005 - 23:31 #10
Prøv at slå automatisk genstrat fra så du kan nå at læve fejlkode og fejlmeddelelse på blå skærm inden den rebooter. Skriv det nøjagtigt herind - måske kan det være en ledetråd til at finde fejl.

H-klik Denne computer, vælg Egenskaber, faneblad Avanceret, klik på Indstilinger under Start og genoprettelse og fjern hak ud for Genstart automatisk.
Avatar billede maniac22 Nybegynder
28. juli 2005 - 23:32 #11
jo et par af kondensatorerne er bulet:-( kan se at overflademetalet er gennembrudt  nå så skal jeg vil skifte det
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 23:36 #12
ja medmindre du kender en der kan skifte dem, men medmindre man har dem liggende så kan det ikke næsten ikke svare sig, prisen på de kondensatorer er en anelse høj (koster normalt ca 100,- i kondensatorer til et board)
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 23:41 #13
grunden til din maskine ikke kan køre med 166Mhz er at nu kondensatorerne er defekte får CPUén ikke strøm / spænding nok, og bliver derfor ustabil.
Avatar billede maniac22 Nybegynder
28. juli 2005 - 23:44 #14
tak for hjælpen må nok ud og ofre penge på et nyt bundkort

her er fejlmeddelsen jeg får

driver_LIRQ_less_or_equal
Avatar billede halifax Nybegynder
29. juli 2005 - 01:52 #15
Info om din fejlmeddelelse er ikke fuldstændig. Det skal den være, hvis vi skal forsøge hjælp den vej rundt. Notér den nøjagtigt ned og skriv den ind her. Både STOP kode og meddelelse.
Evt. læs MS artikel "How To Debug a System After You Receive Stop Error IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (0xA)"
http://support.microsoft.com/?kbid=818501
----------------------------------------
Jeg siger ikke, at der ikke KAN være noget galt med kondensatorer på dit bundkort. Omvendt kan det vel ikke siges, at der er vished for bundkortfejl. Ingen grund til at ofre penge på et nyt, hvis fejlen skyldes noget andet.  :)
Avatar billede mr_baskerwild Nybegynder
02. august 2005 - 14:45 #16
hey jeg vil prøve af rense min blæser på cpuen ogput noget nyt køle pasta på cuen og hvis det ikke hjælper så prøv af tjek og din blæser er kraftig nok og hvis den ikke så  sæt en past på der kan vold bolde den så den bliver kold ellers sæt en kover køler på  min råd til dig
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 14:49 #17
halifax hvis kondensatorer er åbnet i toppen kan du være 100% sikker på det giver ustabilitet.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 14:30 #18
brug for mere hjælp ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 18:54 #19
Eftersom han skriver i http://exp.dk/spm/661261 at han har en amd 64 3200+ kan det se ud som om han har opgraderet...
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 19:09 #20
defor kan han vel gpdt lukke her så ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 19:11 #21
Selvfølgelig ;)
Min kommentar skulle forstås på den måde at der SKAL lukkes, da problemet ikke længere er aktuelt, da han ikke har den cpu længere :)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:11 #22
brug for mere hjælp ?
Avatar billede halifax Nybegynder
10. februar 2007 - 00:02 #23
s-bille - Stop du de useriøse svar, du ses smide flere steder.
Du narer jo andre brugere til at tro, eller håbe, på et brugbart svar på et spørgsmål. Hvor meget vil du nedværdige dig selv som pointhaj.
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 00:06 #24
28/07-2005 23:36:58 det er vist længe siden jeg lagde et svar ikke... og mange glemmer jo netop de har spurgt om hjælp efter noget tid.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. februar 2007 - 00:15 #25
Sandt nok, s-bille. Kedeligt at folk glemmer deres spørgsmål, men er det ike bare ''lidt'' useriøst at smide svar uden reelt indhold.
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 00:19 #26
halifax, både og, det har den effekt at hvis folks mail stadig virker, vender de nogen gange tilbage da de kan se der er noget der er besvaret,  så det har faktisk en større effekt end bare en kommentar.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. februar 2007 - 00:42 #27
Den tanke har jeg også tænkt, s-bille, jeg bryder mig bare ikke om fremgangsmåden. Kan den ikke godt siges at være lidt provokerende, og i hvert fald rammer den ind i poitjagt debatten - altså den useriøse. Ingen af os kan tvinge folk til at følge op, men nu kender jeg dine bevæggrunde, så lad det blive ved det. SLUT.
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 00:45 #28
halifax, så gerne du enten tiltaler mig SB, eller screem_brille, s bille er lidt nedladende og jeg taler ordenligt til dig ikke ?
Avatar billede halifax Nybegynder
10. februar 2007 - 01:01 #29
Jo, du gør og sorry herfra. Det var utilsigtet, havde ikke læst dit nick omhyggeligt nok. Sorry, sorry.
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 01:04 #30
det er iorden ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2007 - 19:49 #31
Igen en kommentar fra et gammelt spørgsmål SB...
Ja jeg spammer også andre brugere nu, men er du venlig at stoppe tak.