Avatar billede klavil Seniormester
28. juli 2005 - 17:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvordan OC man et 6800 Ultra

Jeg kan se at der er indlagt OC muligheder i Nvidia´s settings, men skal jeg ikke bruge et program til at teste for artifacts og samtidigt hvor højt kan man ændre det ad gangen uden komplikationer.
Hvad er bedst at gøre.
Jeg har alle 3dmark samt Aquamark m.m.
Avatar billede c-holst Novice
28. juli 2005 - 21:36 #1
Der er vel ikke så meget andet at gøre, end at tage en bid af gangen, så teste med fx 3dmark.
Så er der jo også egentlig spiltest. Meget krævende spil i høj opløsning med ekstra mange detaljer. Det burde vel fremkalde artifakter

hvor meget bør jeg tage af gangen...burde hellere være, hvor lidt skal jeg tage af gangen.  Svar så lidt som muligt.
Avatar billede klavil Seniormester
29. juli 2005 - 09:57 #2
Vil det reelt sige at det er lidt ligesom at oc en cpu.
I dette tilfælde kan jeg jo justere både ram og core. Hvad har størst betydning og hvordan gør jeg direkte.
Jeg kan huske med mit 9800 pro at man kunne auto clocke og så teste artifact
Avatar billede c-holst Novice
29. juli 2005 - 13:37 #3
Nu er det ikke lige mit gebet, Det er bare sådan, at jeg har gjort når jeg har leget lidt med mit gamle gf2. Det kunne tåle en del højere frekvenser, især da jeg kørte med en blæser på kortet.
Langtidstestning med en loopende demo skulle også være godt

lidt inspiration
http://www.hardware-test.dk/oc/

takker af herfra
Avatar billede che0ps Nybegynder
01. august 2005 - 13:25 #4
klavil-> prøv og tage den detect optimal clock inde der hvor du clocker kortet under dine drivere og når den har fundet den for 3D så kør 3Dmark 03 og hvis den er fejl fri så prøv og stil core'en lidt op sammen med rammene, bar 5 af gangen og når den endten fryser som min gør eller laver andet sjovt så skru den lidt tilbage indtil du finder max :) hvis endelig du vil lege som jeg har gjort så kan du modde din bios til en højere std clock og evt lidt mere V, har givet min 0,1 mere mener at 0,2v er max, og evt prøv nogle forskellige bios'es jeg har et Leadtek og bruger en GainWard GLH bios på min lige nu :)
Avatar billede klavil Seniormester
02. august 2005 - 21:02 #5
vil det sige at jeg kan tage en anden bios en den der er beregnet til kortet. Mit kort er et Albatron PCI.
Hvis jeg vælger en anden bios fra et andet kort, vil den hastighed som det andet kort har, så være fast på bios og hvad hvis kortet ikke kan klare den bios.
Avatar billede che0ps Nybegynder
03. august 2005 - 13:25 #6
Hvis ikke den kan klare bios'en har du et problem, derfor du fx vælger en bios som GainWard GLH (Goes Like Hell), som er samme clock som din og så bare vælger at forhøje Volt med 0.1 det vil også give lidt bedre resultater, hvis du flasher en over den ikke kan klare vil den højestsansynling lave back screen og ikke virke.. har prøvet det, så skal man bare finde et billigt PCI grafikkort, så som S3 eller noget andet der kan købes for 20kr eller sån noget og så starte på det og så flashe det gamle kort tilbage med den orginal bios man selfølig har gemt fra original kortet :)
når du har fundet en bios du gerne vil prøve kan du selv lave om på den som du vil, altså give mere V og stille en højere std clock hvis du vil det :D
her er alle bios'erne til Albatron
http://www.mvktech.net/index.php?option=com_remository&Itemid=26&func=selectfolder&filecatid=59
Her er Gainward som jeg bruger li nu..
http://www.mvktech.net/index.php?option=com_remository&Itemid=26&func=selectfolder&filecatid=89
men ja, som sagt er det nederen og flashe forkert, og eneste grund til du sku gøre det var fordi du sku have mere V under kortet og ikke sætte standard hastigheden op, fordi det er nemmere og mere sikket bare og clocke det op uden bios modd..

Hvis bare du prøver at bruge den auto ting der normalt er med dine drivere, som du også finder der inde under så kan du hurgitgt finde sån et nogenlunde max og derefter bare clocke den en lille smugle op af gangen og hvis den på et tidspunkt ikke kan komme højere og du mener den kan komme højere op uden det bliver for varmt eller andet så skal du installere PowerStrip det kan køre kortet op uden det skal verifisere om kortet kan klare clocken..
Avatar billede klavil Seniormester
03. august 2005 - 15:20 #7
ok takker til jer begge.
Har kørt ntune og det fungerer udmærket.
Smid lige et svar begge så jeg kan afslutte.
Avatar billede che0ps Nybegynder
03. august 2005 - 18:54 #8
klavil-> bar smid pointsne til c-holst, de kan jo alligevel ikke bruges til noet..
Hmm.. sys du sku prøve det der er indbygget i dine drivere først da det er det Nvidia selv forslår :) men op til dig...
hvis ikke CoolBits er aktiveret på dir kort kan du aktivere det med denne reg key :)
http://www.overclockers.com.au/files/CoolBits.reg
Avatar billede c-holst Novice
03. august 2005 - 22:49 #9
Hvis du mener jeg har været til nogen hjælp
Avatar billede klavil Seniormester
04. august 2005 - 00:08 #10
ja selvfølgelig. Jeg har nu clocket med coolbits. 3D på 459 mem clock og 118 på coren.
I Ntune er der en auto OC af systemet. Der giver den 432 mem clock og OC cpu til 2600 Mhz og rammene kører 1:1. Det giver noget mere i tests.
I Aquamark får jeg ca 72 ved grafikkort og 74 ved Ntune. 3Dmark01 24000 i første og 24800 ved Ntune.
Cpu er en XP4000 og ram er PC4000.
Er det så ikke en bedre ide at køre med Ntune.
Mit grafikkort i testene blev max 74 grader og ligger på 56 i idle.
Avatar billede che0ps Nybegynder
04. august 2005 - 00:33 #11
hehe.. det er jo fordi du også clocker CPU'en med det andet ! det gør nVidias jo ikke fordi det er til gratikkort :) hvis du selv kigger bar lidt på hvad du skriver ville du jo vide at den var højere med Coolbits :)
Coolbits: 459 mem og 118 på coren... (27 højere end Ntune)
Ntune: 432 mem og ? på coren...

og ja.. hvordan kan din core kun være 118 ? sys det er pænt lavt :D

Hvad for en CPU har du ?

ps. prøv o lav samme test med at clocke maskinen li så højt op ved begge programmer :)
Avatar billede klavil Seniormester
04. august 2005 - 00:50 #12
ja lidt lav 1180 :o).
Ja det kan jeg prøve. Jeg har en XP4000 clawhammer.
Jeg syntes dog at mit MB er lidt forvirrende. Asus a8n sli deluxe. Der er mange indstillinger. Når jeg OC fsb så ændrer HT sig også men i den anden retning.
Jeg kørte med 294 i fsb, men satte dog pci-e til 33,3 fast
Avatar billede che0ps Nybegynder
04. august 2005 - 08:59 #13
Hvad er din multiplayer på? sku mene den var 12 ? og det er da helt hen i vejret du med de 294 ville køre 3,5ghz ?

sys ikke din mem clock er ret høj? min ligger på 1114 på mit GT kort, og core på 390 og der køre jeg normalt med det, det er ikke max :S men sys clocket din core laver er nice når du bruger CoolBits..
Avatar billede klavil Seniormester
04. august 2005 - 12:15 #14
multiplieren er på 9,5*294=2800Mhz.
Jeg læste en test af kortet og der fik de den til at køre 460/1,3. Problemet er at når jeg bruger coolbit og har skruet op for mem eller core så skal jeg teste. Når jeg har skruet op for mem så skriver den failure i testen. Det kunne måske være at jeg skulle skrue op for mem først og core bagefter? Jeg har gjort det anderledes. I coolbit kan den også auto tune og der ligger den på 449/1140?
Avatar billede che0ps Nybegynder
04. august 2005 - 18:23 #15
hehe..  mange af de tests giver jeg ik 10 potter pis for :) kig fx her.. http://www.tweakup.dk/article/455/dk/ der får de mit kort op på 1250/433MHz og det er udelukkende fordi deres kort er sponseret af Leadtek eller nogle andre selv der har fået det direkte fra produksenten, kender ingen andre med det kort der er kommet så højt op :O
og ja.. uden mod er det svært o komme helt der op, men ja.. jeg har moddet mit god uden Vmodd endnu, men kommer :)

Set folk have deres Innovision 6800U oppe på 602/1265, godt nok med extrem køling men ja :)

Du kan prøve dig af hva der performer bedst i test, prøv først med en høj core, bar li inden den siger stop :) tit handler det bar om 1-2mhz før kortet siger stop, og ja nogenlunde det samme med mem, men de plejer o ku tage en del i forhold til coren, jeg kan også stille mit højere op uden problemer og så game med det, men det kan ikke bestå en 3Dmark og ja.. så er det jo ik meget ved når man ved det er ustabilt :(
Avatar billede klavil Seniormester
04. august 2005 - 20:26 #16
ok jeg vil prøve en af de nærmeste dage. Smider du et svar og tak for hjælpen
Avatar billede che0ps Nybegynder
05. august 2005 - 10:29 #17
bar smid pointsne til c-holst han har lavete t svar, har ik noget at bruge dem til :) når du en gang mener du har nået max vil jeg godt høre hvad du kommer op på og hvad dine score var i de forekellige programmer du har teste med så som 3Dmark 01/03 :)
Avatar billede klavil Seniormester
05. august 2005 - 13:27 #18
nu har jeg testet og jeg kan max få den op på 459/1190 ellers kommer der artifacts.
i 3Dmark 01 får jeg 25308
3Dmark03 13948
3Dmark05 6120
0g Aquamark 75840.
Takker for hjælpen fra jer begge
Avatar billede mr_baskerwild Nybegynder
16. august 2005 - 11:30 #19
ikke for noget men den højste score man kan få i o1 3dmark er 25000
Avatar billede klavil Seniormester
16. august 2005 - 17:47 #20
Det tror jeg nu ikke :o).Jeg har et print hvor jeg med max OC af grafikkort og cpu får 26700!!
Smid nogle svar så afslutter jeg.
Jeg er blevet den heldige ejer af et 7800GTX 480/1300, så nu skulle jeg ikke have de store problemer med BF2 i max..
Avatar billede che0ps Nybegynder
17. august 2005 - 18:47 #21
mr_baskerwild-> godt være du ikke kan få mere end 25000, men selv et 6800U som std får mere :) http://hardinfo.dk/show.asp?page=4871