Avatar billede dk_zero-cool Nybegynder
27. juli 2005 - 17:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Messenger Service

Jeg har et lille problem med noget meget irreterende spyware.
En popup med overskrift Messenger Service der logger folk ind på deres sider ved at indbilde dem at der er noget galt med deres PC, og kun de kan hjælpe med problemet ved at hente noget ned fra nettet.

Popupen kommer ca. hver 2 minut, og er især slem hos folk med Web Speed fra TDC hvis servere åbenbart vider sender dem til deres kundeliste.

Jeg har selv en løsning mod problemet, men denne løsning er ikke en der egner sig hos en dame på 68.

Nogen der kender et smart lille program som en gammel dame selv kan finde ud. Helst et der laver det meste selv, og ikke stiller for mange spørgsmål hele tiden. Hun er ikke helt dum til computer. Hun kan mere end man regner med. Men expert er hun dog ikke....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juli 2005 - 17:36 #1
Avatar billede anoz Nybegynder
27. juli 2005 - 17:50 #2
eller tryk wintasten + R (for at åbne kør), kopier denne tekst "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove" (uden gåseøjne) ind og tryk ok... den fjerner den....

mvh
anoz
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2005 - 17:52 #3
anoz det er til windows messenger, hvilket IKKE er det der spørges til
Avatar billede anoz Nybegynder
27. juli 2005 - 17:55 #4
screem_bille: ok - det kan jeg da egentlig godt se nu(når jeg læser spm ordentligt)...

dk zero-cool -> se bort fra min kommentar - læste lige dit spm for hurtigt... beklager!

mvh
anoz
Avatar billede dk_zero-cool Nybegynder
27. juli 2005 - 17:59 #5
Ok. Men takker for hjælpen.
Nogen der ved nogenlunde hvad det er for noget den service..??
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2005 - 18:25 #6
ja det er en service som er ment så man kan sende beskeder fra hinanden på lokal netværket (nok mest ment til administrative beskeder tror jeg)
Avatar billede madman_inc Nybegynder
27. juli 2005 - 18:47 #7
Gå ned i "start" og vælg "kør"!
Derefter skriver du "msconfig" Så kommer "Systemkonfigurationsprogramet" frem!
Vælg fanebladet "tjenester" og fjern der fluebenet ved "Messenger"

Held og lykke.!

Så næste gang du genstarter virker det.. ;)
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. juli 2005 - 19:17 #8
Og hvis man kører med et ikke-opdateret system, kan servicen ligefrem medføre at ens computer bliver overtaget af hackere udefra

http://www.securiteam.com/windowsntfocus/6L00E1P8KU.html
Avatar billede dk_zero-cool Nybegynder
27. juli 2005 - 23:53 #9
Ok. Når men tak igen for hjælpen atter engang
Avatar billede screem_brille Novice
27. juli 2005 - 23:58 #10
hmm underlig poiunt fordeling, nogen grund til majsmarken ikke fik point nu han kom med det rigtige svar ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juli 2005 - 00:07 #11
... jeg mente nok at det ville være den hurtigste (=letteste) vej. Bruger den altid på de standard "amatør" XP instalationer som jeg har med at gøre.
"amatør" menes dette tilfælde personer som på ingen måde vil/kan/har tænkt sig at bruge noget som helst med Messenger ell. lign...
Avatar billede dk_zero-cool Nybegynder
28. juli 2005 - 12:35 #12
Hmmm... Synes da det var ham jeg accepterede