Avatar billede dytti Novice
27. juli 2005 - 10:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken farver og font

Jeg er blevet bedt om at lave en side som handler om amerikanske bulldog's.
Siden er delvis kommerciel, idet man vil oplyse om avl og bedækning (hedder det det) og ellers er det bare for at vise hundene frem på nettet.

Hvilken farver ville i bruge i sådan sammenhæng. Experten er holdt i blå nuancer - hvad syntes i ville være passende til en side om hunde.

Jeg har lagt et udkast til grundideen her: http://dytti.users.whitehat.dk/home.html

Dem der skal have siden vil gerne have noget en masse farver.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 10:23 #1
Det er altid en god idé at have en baggrundsfarve som ikke springe i øjnene.

Som udgangspunkt bør man altid forholde sig til "negative spacing" hvad angår tekst.Dvs. at det er bedst at have sort tekst på hvid baggrund for læsbarhedens skyld.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 10:24 #2
Desuden synes jeg de er bedst at undgå en masse farver. Men jeg synes ved at kigge på isden at dort måske ville være en passende farve til sitet. Teksten bør så have en hvis baggrund.

mvh
mads
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2005 - 10:25 #3
Når jeg har fundet grundfarven finder jeg ofte farve sammensætninger og kontrastfarver på www.colormatch.dk..

Font hedder ofte sans sherif til web, altså verdana, arial, tahoma uden sheriffer...
Avatar billede dytti Novice
29. juli 2005 - 12:00 #4
Jeg takker for svarene.
Ejerne vil gerne have siden i sort/hvid, så det får de så.

God weekend til alle