Avatar billede adamt Nybegynder
26. juli 2005 - 01:10 Der er 7 kommentarer

Kan ikke se video uden at skulle downloade HELE filmen først

Jeg kan ikke hente en video uden den skal downloade den helt først. Sådan var det ikke før, da klikkede jeg og den startede så med at afspille i media player undervejs som den downloader. Hvordan sætter jeg den til at gøre det igen?
Avatar billede popsy Novice
26. juli 2005 - 02:16 #1
Ind i meaiaplayer, vælg funktioner, indstillinger, fanebladet ydeebne.
Sæt den til selv at finde hastighed, og brug standardindstillinger for buffer.
Avatar billede jokkejensen Novice
26. juli 2005 - 10:10 #2
Det afhænger også af hvad du skal se, det skal jo være formater der tillader streaming...

forsøg eventuelt her:

quicktime:
www.apple.com/trailers

Windows media audio:
http://dr.dk/wulffmorgenthaler/programmer/uds3/uds3.asp
[klik se video]

Disse skulle gerne begge streames...
Avatar billede adamt Nybegynder
27. juli 2005 - 00:36 #3
Tak;

Popsy: Jeg har prøvet som du skriver, men uden ændringer.. I stedet for at media player åbnes og filmen starter, kommer der i stedet en lille dialogboks som viser at filen downloades... Grrr

jokkejensen: Kan godt se dr-filerne uden de downloades først. Men når jeg er på nettet går det ikke.

Hvad f... er der mon galt?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2005 - 09:28 #4
Du kan ikke formode at alle vma er sat op til at streame, det skal tillades af serveren....

Hvis de virker på dr, virker det fint hos dig...

Du kan eventuelt, ved de filer, bare trykke "kopier genvej" og sætte den ind i "åben url-adresse" i Media player
Avatar billede jokkejensen Novice
27. juli 2005 - 09:28 #5
kig forresten på www.kontraband.com under movies, der er de fleste sat op til streaming på en mms server..
Avatar billede adamt Nybegynder
27. juli 2005 - 15:32 #6
I misforstår problemet:

Prøv at gå ind på en hvilken somhelst hjemmeside hvor der ligger gratis .mpg, .mpeg, .avi filer. Klik på dem. Normalt starter media player op, og filmstumpen vises i takt med at filmen hentes ned.

Problemet er nu, at i stedet for at media player åbnes som ovenfor beskrevet, så kommer der i stedet en dialogboks frem, med en progress bar. Først når filen er hentet 100% til en midlertidig folder åbnes media player og filen afspilles.

Jeg vil tilbage til at media player åbner med det samme(!) og filen afspilles uden at skule vente på at hele filen er downloadet.

Håber dette forklarer problemet bedre :-)

I øvrigt tak for et aktivt forum ^^
Avatar billede adamt Nybegynder
18. august 2005 - 16:48 #7
Hmmmm fik ikke svar, og har geninstalleret Media Player 10 samt Klite codeks... det var en tung vej, men problem solved