Avatar billede martin_t Nybegynder
23. juli 2005 - 11:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Studerende tilbyder gratis projekt

Vi er 4 datamatikerstuderende fra Handelsskolen i Ballerup som tilbyder at udføre et netværksprojekt gratis for en virksomhed som afsluttende hovedopgave på studiet.

Projektet skal munde ud i et forslag til en erstatning / opgradering af det nuværende system. Projektforløbet strækker sig fra 1. august til 17. november 2005.

Vores krav til virksomheden er dog at der mindst er 5 fastansatte medarbejdere da der ellers ikke er nok ’kød’ på til at lave en så stor opgave.

Projektbeskrivelse:

Følgende emner vil sandsynligvis (alt efter opgavens art) blive behandlet som led i dette projekt.

Hvor meget koster det at køre det nuværende system fra indkøb, over drift, til skrotning kontra hvor meget vil vores oplæg til et system tilsvarende koste.

Hvad er den eksisterende IT-strategi og kan den forbedres?
IT-strategien analyseres og forslag til forbedringer udarbejdes.

Der udarbejdes et testmiljø hvor en ny løsning søges testet og senere demonstreret.

Implemerinteringsplan udarbejdes så der ligger en plan for hvordan systemet vil kunne blive etableret i virksomheden såfremt dette måtte ønskes. Indhold kunne være forslag til hvordan det gamle system overføres til det nye i en glidende, og for brugerne umærkelig, overgangsperiode.

Der til kommer at skulle der være et behov som kan løses ved applikationsudvikling forventer vi at kunne løse et mindre problemkompleks ved hjælp af .net 2.0s C#. En sådan mindre applikation kunne fx være en lille ftp-klient med en form for automatik indbygget, så det bliver lettere for brugerne at tilgå ftp-serveren uden at vide noget om ftp-server-adresser. Behovsanalysen vil vise hvilke muligheder der er for applikationsudvikling.

Vi vil udarbejde let læselig dokumentation på systemet. Dertil kommer også et behov for udarbejdelse af nemt forståelige trin-for-trin vejledninger til brugere af systemet.

Ovenstående er umiddelbart hvad vi forestiller os projektet skal omhandle men den endelige projektbeskrivelse vil blive udarbejdet i samarbejde med virksomheden.

Skriv gerne direkte til os med en kort beskrivelse af dit projekt. Email og tlf. kan findes på www.tofthoejit.dk/kontakt.html
Deadline er 29. juli.
Avatar billede martin_t Nybegynder
02. august 2005 - 07:17 #1
Da vi ikke har haft nogen henvendelser fremskyder vi fristen til d. 7. august.

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at det er HELT gratis for virksomheden at have os til at udføre arbejdet. Materialer, maskiner og andet vi skal bruge sørger vi selv for. Hvad angår projektbeskrivelsen er det ikke fastlagt 100 % hvordan den skal se ud. Det kommer an på virksomhedens konkrete behov.

Vi håber at høre et forslag snarest muligt.
Avatar billede martin_t Nybegynder
10. august 2005 - 08:57 #2
Fristen er nu udløbet og denne tråd er hermed lukket.