Avatar billede kris75 Mester
21. juli 2005 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiere Dhtml menu til andre sider på sitet?

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kopierer Dhtml menuen som jeg har lavet til startsiden på mit website til de underliggende sider? Har lidt svært ved at greje det.
På forhånd tak.
Mvh.
Kris
Avatar billede miss-g Seniormester
21. juli 2005 - 16:39 #1
Måske lidt sent nu, men en anden gang kan jeg da anbefale at lave dine sider via en template. Så skal du kun rette i menuen 1 gang, og så bliver den automatisk opdateret på alle de sider der bruger din template. Se evt. her hvordan.
http://www.nicolin.dk/multimedia/dream-templates.htm

Ang. kopiere din menu. Ligger den i en tabel? Kan du så ikke hive fat i tabellen og kopiere den ind på de andre sider? Det er muligt at der hører noget mere kode med som også skal kopieres....?? Har ikke den store forstand på DHTML.
Avatar billede kris75 Mester
21. juli 2005 - 20:41 #2
Det lyder som en meget god ide med templates. Har du et link til en lidt mere uddybende side?
Avatar billede miss-g Seniormester
21. juli 2005 - 21:23 #3
En E bruger har også forklaret det enkelt her:
http://www.rob.dk/tutorials/dreamweaver_templates.htm
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. juli 2005 - 21:25 #4
Du skal copy/paste koden ind sammen med en evt. ".js" eller ".css" fil med over i det nye dokument!.

mvh
Mads
Avatar billede kris75 Mester
22. juli 2005 - 12:15 #5
Så er jeg ved at have det. Har bare et sidste problem. Hvordan laver jeg det sådan at banner + menu er det eneste der går igen og resten af siden er editerbar? Har fået banner og menu på plads, nu er det bare resten af siden og siderne der skal være editerbar :-)

Kris
Avatar billede kris75 Mester
22. juli 2005 - 12:19 #6
Har også fået det på plads mu. Tak for din hjælp miss-q og tak for din tid Mads.