Avatar billede thers Nybegynder
21. juli 2005 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formfiller/udfyld felter i en 3.parts form

Hey,

Er der nogen der ved hvordan man udfylder felter i en "fremmed" form ?

eks.
Man er træt af at skulle ufylde de samme 40 felter i en 3.parts applikation, og man vil gerne lave en applikation der kører ved siden af, hvor man kan klikke på en knap der udfylder de 40 felter...
Avatar billede driis Nybegynder
21. juli 2005 - 13:56 #1
Det findes faktisk allerede som et plugin til Firefox.
http://www.bugmenot.com/

Udover det, må en fornuftig angrebsmåde være noget i retning af:
1) Lav et request til siden med formen
2) Find de form-felter, der skal udfyldes
3) Lav et post, med de udfyldte felter.

Hvis det altid er den samme side, skulle det være overkommeligt, idet du så ved på forhånd hvilke og hvor mange af felterne, der skal udfyldes.
Avatar billede thers Nybegynder
21. juli 2005 - 14:02 #2
Jeg mener ikke webforms, men windowsforms.
Avatar billede driis Nybegynder
21. juli 2005 - 14:46 #3
Aha, jeg er vist miljøskadet...

Det er sikkert også muligt, men nok noget sværere. Er 3. parts applikationen .NET eller Win32 API ?
Avatar billede thers Nybegynder
21. juli 2005 - 14:47 #4
Win32 API mener jeg
Avatar billede driis Nybegynder
21. juli 2005 - 14:53 #5
Så skal du nok bruge Spy++ til at finde det vindude du interesserer dig for, og finde ud af hvilken klasse, form felterne er af. Det er sikkert "Edit". Hvis du så har en sikker måde at finde hovedvinduets window handle (f.eks. hvis vinduet altid har samme titel), kan du enumerere alle edit felterne og kalde SetWindowText på hver enkelt af dem.

Det kræver selvfølgelig lidt arbejde og lidt P/Invoke, men det skulle kunne lade sig gøre.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/windowing/windows/windowreference/windowfunctions/setwindowtext.asp
Avatar billede thers Nybegynder
21. juli 2005 - 15:01 #6
Super, det lyder som noget jeg kan bruge ! tak