Avatar billede andersblarsen Nybegynder
20. juli 2005 - 16:40 Der er 4 kommentarer

Counter Strike Source lagger

Hej alle,

Jeg har netop købt Half Life 2 og prøver at spille Source. Dog lagger den helt vildt, og min ping er på minimum 200 selv på danske servere.

Det skal siges, at jeg ingen problemer har med at køre alm. CS og Zero - nogen der ved hvad der kan være galt?

//Anders
Avatar billede egr_sli Nybegynder
20. juli 2005 - 18:14 #1
har lidt samme problem, zero og ca 1.6 kan på ingen måde sammenlignes med det nye css, da der er himmel og jord forskel på spillene!
css kræver, som du nok har gættet, meget mere af computeren og ISÆR af internettet !
mange tror at det altid er pc'ens skyld, og det er det da også nogen gange men hvis du har en udmærket cpu, (fx. amd athlon 64 3200+ e.l.) og et fint grafikkort som radeon 9800 eller derover skulle du være godt kørende, og hvis du samtidig har 512mb udmærket ram skulle der ik være så mange problemer.
hvor hurtigt internetforbindelse har du ?
og bliver den delt over flere pc'er ?
min ping i css plejer at ligge på ca. 45-75 hvorimod 13-30 i cs 1.6 !
jeg har en trådløs forbindelse (hvor routeren og antennen er fuldstændig smadret næsten :) mellem 3 pc'er, dog har vi en cybercity 3 megabit forbindelse !
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
20. juli 2005 - 18:40 #2
En ven fortalte mig, at det var grundt mit grafikkort på kun 64 MB? Kan der være noget om snakken? Han sagde jeg mindst skulle have 256 MB, hvad siger du til det?

Kører med en 512/512 forbindelse, delt mellem 2 computere, dog bruges den ene kun til spil.

Ping i zero og 1.6 ligger på 12-20.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
20. juli 2005 - 19:20 #3
ja 64 mb grafikkort er godt nok heller ik megen da !
kan du ik lige nævne dit system ?
512 mb er en okay forbindelse, det burde du !
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2005 - 13:43 #4
LOL man kan sq da ikke spille css med 64 mb grafikkort? jeg er ret sikker på at minimum var 128? eller er det mig der er skæv :s

anders det kan sagtens være andet end din internet forbindelse og comp specs, men nævn det lige for en sikekrhedsskyld :)

anyways, det jeg ville sige var, at det også lagger helt vildt hos mig. min ping ligger oppe i 100-200, og min comp ser sådan her ud ( ikke specielt god, men god nok til css )

amd athlon 3400
512 kingston ram
geforce 128 mb.

måske skyldes det at din comp har noget spyware liggende?