Avatar billede belsen Nybegynder
20. juli 2005 - 08:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en folder i Word 2003?

Hej!

Kan man lave en folder i Word 2003? Jeg skal lave en folder, som er i A5 størrelse - altså en bukket A4-sag.
Jeg er godt klar over, at det ikke er det mest optimale program at lave en sådan i, men jeg skal lave denne folder til en børnehave, som selv skal kunne rette i den efterfølgende...

Håber, nogen kan hjælpe.
Avatar billede webt Nybegynder
20. juli 2005 - 09:08 #1
Det kan du sagtens, men som du selv siger bliver resultatet efter at word jo ikke er lavet til den slags, men her er lige en enkelt template til formålet:

Two fold (a5) http://unipr.waikato.ac.nz/resources/UoW_DLE_Brochure.doc

Eller ja det er jo faktisk bare et a4 ark der er lagt ned med 2 kolonner, men med det sagt er det nok også den nemmeste løsning når de selv skal kunne rette til bagefter

Udover den har MS selv en række fine templates til dette formål:

http://office.microsoft.com/en-us/results.aspx?Scope=TC&Query=brochure
Godt nok er langt de fleste til publisher men der er en del Word templates imellem

Håber du kan bruge det
Mvh
Martin
Avatar billede web-girl Nybegynder
20. juli 2005 - 09:08 #2
Ja, det kan du godt. Hvis du under filer -> sideopsætning går ind og vælger retning -> liggende og derefter indsætter 2 tekstbokse, som er lige store, på siden så fungerer det fint. Husk at højre side er forside og venstre side er bagside, hvis din folder da skal have for- og bagside. Tag også hensyn til dine margener.
Avatar billede jkrons Professor
20. juli 2005 - 10:07 #3
Eler endnu nemmere. Gå i Filer - Sideopsætning. Vælg Sider. Her vælger du 1-falset højformat. Så det bare at gå i gang med at skrive, igen tekstbokse, spalter eller lignende. Word ændrer størrelsen til A-4, printer to sider ud påp hvert papir og sørger selv for at fordele teksten rigtigt på siderne, og for at side 4 og 1 bliver skrevet ud sammen og så fremdeles.
Avatar billede belsen Nybegynder
20. juli 2005 - 10:39 #4
Genialt - Tak jkrons. Det virker perfekt.
Avatar billede webt Nybegynder
20. juli 2005 - 12:31 #5
Ja men det må da siges at være dejligt nemt, den kendte jeg ikke, arbejder selv i indesign og pagemaker

Fortsat god dag herfra
Martin