Avatar billede chilip Nybegynder
19. juli 2005 - 12:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad rykker min Tabel i IE?

Hejsa..

Sidder og bander over ting jeg ikke forstår.

Jeg er i gang med en hjemmeside: home.worldonline.dk/chilip/GC

Logobilledet i toppen er skrevet ind i min CSS-style, så jeg kan styre placeringen. Ingen problemer der.
Menubjælken er en HTML lavet i ImageReady, ingen problemer der heller.
Mit sorte felt med billedet (mainFramen) er det som driller.
Jeg har lavet en tabel, der er ligeså bred som logoet, og som også er centreret, og det burde derfor optræde ens, hvilket det da også gør når jeg tjekker det i Netscape. Men når jeg prewiever siden i IE, så er min tabel rykket ca. 5-8 pixels til venstre..???

Nogle herinde der kan svare på hvorfor..???

Mvh
chilip
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. juli 2005 - 12:59 #1
Det er fordi IE allerede gør plads til en Scrollbar, det gør NS først når den er nødvendig, og hvis du prøver at resize NS så der kommer scroll bar, vil du sikkert se hvad jeg mener.

Enten drop Frames, og brug Include filer eller leg lidt med Scrool bar settings indtil du finder den løsning der passer til dit design og indhold
Avatar billede chilip Nybegynder
19. juli 2005 - 13:29 #2
Mon så ikke det bare er lettest bare at droppe frames...?? *S*
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. juli 2005 - 13:34 #3
Det kommer jo helt an på dit eget ønske.

Men jeg ville nok droppe frames og enten bruge include files til dine menyer og andet som skal være ens på alle siderne, eller evt. bruge Templates funktionen som er indbygget i DW.
Avatar billede chilip Nybegynder
19. juli 2005 - 13:42 #4
Jeg kunne vel i og for sig bare lave tabellen i den HTML min menubar ligger i..??
Med mindre det stadig ville skabe problemer med pladsen til Scroll-baren..??

Er ikke helt inde i include files funktionen, og jeg har endnu ikke set lyset i DW's templatefunktion... Måske fordi jeg ikke laver hjemmesider nok.. *G*
Avatar billede chilip Nybegynder
19. juli 2005 - 13:42 #5
Lige et til...

Kan jeg ikke definere i min CSS-style, at jeg ikke vil have scroll-bar..???
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. juli 2005 - 13:53 #6
<frame src="HTML/MainFrame.htm" name="mainFrame" scrolling="no">

Det kan du gøre, men hvad sker så når siden er for lang til skærmen? Ingen scroll.

Med templates, laver du en side som har alle de elementer som du ønsker skal være på alle sider, så markere du de steder som skal kunne redigeres som Editable Region. Gem Template.
Åben ny side, Modify->Templates->Apply Template to page
Nu er dele af siden låst og kan ikke redigeres, kun de steder som du har markeret som Editable Region.

Nu har du lavet 100 sider baseret på denne template, og vil så lave en ændring. Åben Templaten, rediger den, gem den, vælg Update alle templates som bruger denne template.
Nu opdateres alle 100 sider.
I Files vinduet højre klik->Select->Recently modified->Vælg hvad du ønsker at Select->Ok->Alle 100 sider er nu selected, tryk da på upload knappen

Include filer, der skal du kun uploade den ene fil som du har ændret.
Avatar billede chilip Nybegynder
19. juli 2005 - 14:04 #7
Nårh... "Include dependent files"... Det kunne du jo bare have sagt... *G*

Det er ikke planen at siden skal være så tekst-tung at en scroll-bar skulle være nødvendig. Men selvfølgelig, hvis kunderne sidder med 10 forskellige åbne værktøjslinier, så kan det jo komme til at knibe.. *S*

Med hensyn til Templates, så kunne det godt være at det var lige nu jeg skulle få styr på det, inden jeg kommer alt for langt med den side her.

Du skal have mange tak for hjælpen.. ;-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. juli 2005 - 14:13 #8
"Include Dependent Files" Vil du uploade filer som tilhøre denne side du nu er ved at uploade, ikke Include Files som sådant ;-)

se forresten http://www.rob.dk/tutorials/dreamweaver_templates.htm
Avatar billede chilip Nybegynder
19. juli 2005 - 21:38 #9
Hot dam'n...! nu så jeg endelig lyset med Templates.
For det første, så løste det mit problem lige på stedet.
For det andet så er det lige det jeg har brug for, simpelt, enkelt og supersmart...
Tak for tippet.. ;-)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. juli 2005 - 21:43 #10
:-)