Avatar billede sld Nybegynder
18. juli 2005 - 13:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Musik bar

Hey! Jeg skal have musik på min side..
Kender godt den gode gamle html kode :
<bgsound src="mariobros.midi" loop="infinite">

Problemet er bare, at når man så trykker på fx "Galleri" Begynder sangen forfra!?
Kan man ikk få den til at køre lige ud i et, istedet for at den skal starte forfra hver gang du benytter et link?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
18. juli 2005 - 14:11 #1
så skal du have sat siden op i en frame så det kun er undersiden der refresher, og ikke den side som afspiller sangen - der er dog en del ulemper ved frames, så du skal overveje om musikken er så vigtig
Avatar billede sld Nybegynder
18. juli 2005 - 15:36 #2
Hvilke ulemper? fx?
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2005 - 19:34 #3
<ole>

Lav i stedet en knap, hvor musikalske mennesker selv kan vælge, om de vil 'tortureres'. Det bliver formodentlig den mindst slidte knap i dit interface  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. juli 2005 - 19:39 #4
Nogle gange kan jeg ikke lade være med at grine af dine kommentarer Ole! he he

sld >> det er dog rigtigt at de der midi filer er lidt et "gammeldaws" hvis du forstår hvad jeg mener.

Alternativt for at undgå frames kan du lave en lille flash animation hvor der er musik på. Så giver du også brugeren muligheden for at tænde, slukke, skru op , skrue ned for musikken.

men den idé med midi filer er ikke god! (det hører lidt fortiden til på et website)

ha det godt

mvh
Mads
Avatar billede sld Nybegynder
19. juli 2005 - 12:02 #5
Haha, det er også det der er meningen ..
Hvis jeg ville have "Go musik" på min side, havde jeg jo nok ikk valgt MarioBros som Midi fil? :D

Men fair nok! Prøver at lave sådan en flash ting! :D Hvis jeg kan finde ud af det! :P
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
19. juli 2005 - 13:31 #6
hej sld,

så send mig lydfilen.....så kan man lave et banner hvor musikken kører simultant med reklamen/banneret

min mail adresse er :

foxmulder58@hotmail.com

mvh
Mads
Avatar billede sld Nybegynder
19. juli 2005 - 19:25 #7
Lyder Nice! Du får den nu! ;d
Avatar billede sld Nybegynder
22. juli 2005 - 00:46 #8
Ikk for at stresse dig? :D
- men hvornår er det færdigt?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. juli 2005 - 13:17 #9
ups sorry har ikke være herinde i et stykke tid jeg kigger lige på det senere i dag!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. juli 2005 - 13:18 #10
har du ikke den midi fil som mp3 forresten!?

mvh
Mads
Avatar billede sld Nybegynder
24. juli 2005 - 20:04 #11
Nop, desværre! ):
Avatar billede sld Nybegynder
07. september 2005 - 13:04 #12
OKay, regner ik med du får snøvlet dig færdig? :S
Lukker spørgsmålet..!