Avatar billede fck1990 Nybegynder
14. juli 2005 - 18:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjemme side med DEBAT?

ja jeg søger et program til at lave hjemmesider i
hvor jeg skal kunne lave en debat:)

om gamle  spille maskiner og nye (psp)
Avatar billede trekkies Juniormester
14. juli 2005 - 18:59 #1
Du kan bruge en almindelig text editor :)
Avatar billede trekkies Juniormester
14. juli 2005 - 19:00 #2
Du kan bruge dette program:
Stone's WebWriter:
http://www.webwriter.dk

Det er gratis
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
14. juli 2005 - 19:16 #3
Når du snakker om en sådan side ska du jo anvende PHP eller ASP eller anden for for server side scripts hvor du kan konstruere et forum, hvor dine brugere så kan diskutere de mner der er gibet for hjemmesiden.

Jeg vil anbefale (X)HTML-KIT til at konstruere dine hjemmesider i (hvis det skal være et gratis program).

Du finder /downloader (X)HTML-KIT her:

www.chami.com

Ellers er der jo Dreamweaver som koster penge, det finder du her:

www.macromedia.com

Til at konstruere en eventuel PHP del til at lave forum og lignende vi jeg anbefale dig PHP Designer 2005 som er et gratis PHP editor program, PHP Designer kan debugge evt. PHP fejl. Du finder programmet her:

http://www.mpsoftware.dk/

Håber dette kan hjælpe dig.

PS! hvis du gerne vil have et forum det er færdigt og let at sætte op skal du kigge på PHPbb 2.0  Det er virkeligt et super forum med allle funktioner som skal være til et ordentligt forum.

Du finder dette forum her:

http://www.phpbb.com/downloads.php

ha en god dag!

mvh
Mads
Avatar billede fck1990 Nybegynder
14. juli 2005 - 23:59 #4
på phpbb har jeg fået downloade debat siderne

men hvordan bruger jeg dem
og hilket program til det??
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
15. juli 2005 - 10:10 #5
nej PHPbb er ikke noget program som sådan. PHPbb (bb = bulletin board = opslagstavle hvis man oversætter dette semantisk)

PHPbb er en samling ag PHP filer du skal sætte op på din server.

Du skal downloade PHPbb (lig dem eventuelt i en mappe du kalder for forum.

Nøjagtig sådan har jeg gjort dette se adressen

http://www.foxmulder58.frac.dk/forum/    her kan du se PHPbb som det ser ud per default (du kan selv ændre i udseendet senere hen).

SÅ! der er ingen software der skal anvendes til PHPbb 2.0 du redigere alt i forummmet via din Browser (internet explorer, firefox osv. osv)

Kaqn du bruge dette svar!

jeg vil gerne hjælpe dig hvis det skulle være!.

mvh
Mads
Avatar billede fck1990 Nybegynder
15. juli 2005 - 21:17 #6
ok hvordan sætter jeg filerne op på serveren

hvor kan man få en web adresse henne?

har engang lavet en hjemme side på webbyen
men vil gerne lave noget andet

og ville gerne prøve at lave en med forum

så du skal nok hjælpe meget:)
Avatar billede fck1990 Nybegynder
15. juli 2005 - 21:34 #7
denne webadresse jeg søger skal IKKE være sådan en dre hedder
www.et-eller-andet.????.dk

alsår den skal hedder www.et-eller-andet.dk
Avatar billede fck1990 Nybegynder
15. juli 2005 - 21:42 #8
http://www.clichehosting.com/dk/Default.asp?
er dette et godt sted at gøre det?
Avatar billede fck1990 Nybegynder
16. juli 2005 - 00:12 #9
Thank you for choosing phpBB 2. In order to complete this install please fill out the details requested below. Please note that the database you install into should already exist. If you are installing to a database that uses ODBC, e.g. MS Access you should first create a DSN for it before proceeding.

ja her er jeg kommet til og nu skal jeg installer forumet
men hvordan gør jeg der????
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
16. juli 2005 - 10:53 #10
Hej fck1990,

Hvis du vil have et godt webhotel skal du desværre betale for det.

Jeg synes at www.wannafind.dk og www.surftown.dk er gode internet udbydere. O gmåske skal du lige kigge lidt på dem.

Jeg kender desværre ikke clichehosting, så jeg kan ikke vurdere om de er gode eller ej.

MHT. PHPbb skal du undersøge din PHPmyAdmin finde ud af følgende:

1. Hvad din database hedder.

2. Hvad dit brugernavn er.

3. Hvad din adgangskode er.

Disse informationer skal PHPbb nemlig have for at kunne fungere sammen med din MySQL database.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. juli 2005 - 12:59 #11
Hej fck1990,

Har du fået installleret phpbb?? eller mangler du stadig hjælp til det??

Du må gerne lige give lyd fra dig!

mvh
Mads
Avatar billede fck1990 Nybegynder
19. juli 2005 - 10:20 #12
jeg har fået installeret phpbb

og så skal jeg gå ind og slette de 2 mapper
og når jeg gør det så virker forumet IKKE