Avatar billede zipcode Nybegynder
13. juli 2005 - 23:36 Der er 18 kommentarer

RF MUS -Hvad er det præcist

Hey

Jeg har købt en laptop der har en "RF Mouse reciever". Tror det er så man ikke skal bruge en USB modtager eller?

Så kunne jeg godt tænke mig at høre folks bud på den fedeste mud - både funktionalitet og design!

Thanx
Avatar billede zipcode Nybegynder
13. juli 2005 - 23:37 #1
MUS selvfølgelig
Avatar billede driis Nybegynder
13. juli 2005 - 23:46 #2
RF er bare den radioteknologi der bruges; du skal stadig have en modtager sluttet til USB porten.

Personligt mener jeg at den bedste og flotteste mus på markedet lige nu er Logitech MX1000. Jeg har den selv og er meget tilfreds. Specielt er det smart at man altid kan se hvor meget batteri der er tilbage på den, og man bare kan sætte den over i holderen for at lade op. Og så holder batteriet endda 4-6 dage før den skal lades.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:49 #3
det er en mus med Radio Frequency Technology
du skal bare angive RF som "Trådløs teknologi" på edbpriser
tag en af logitechs fede gamermus
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:55 #4
nå, der er ikke meget gamermus når det skal være RF
du er nok henvist til MX 700
eller bare den genopladelige http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97270
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2005 - 00:13 #5
hvilken model er det du har købt (den bærbare)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2005 - 00:22 #6
har lige tjekket en bærbar fra asus med indbygget rf modtager til mus
det ser ud til at der leveres en mus med denne bærbare - og at det er den modtageren passer til
ellers skulle der vel stå en lille tabel med hvilke mus den kunne passe til
har du mulighed for at sætte modtageren op til særlige modeller eller noget i den stil
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2005 - 02:28 #7
jeg tjekkede lige softwaremanualen for den asus bærbar jeg fandt
den bruger logitech set point til at konfigurere sin RF modtager
hvis din også gør der, kan du som minimum benytte logitechs mus til den uden videre
driis> er du sikker på at man stadig skal have en modtager i usb-porten, for så er jeg helt på vildspor
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. juli 2005 - 06:55 #8
udover lige det med RF (som jeg ikke ved en fis om) så er driis bud på MX1000 helt korrekt, det er pt den bedste mus du kan få, den er ikke infrarød men lazer og adskillige gange mere præcis end "normale" mus, eneste umidelbare minus er at den opfører sig som en loppe på ampfetamin når batteriet er ved at være fladt.
Avatar billede driis Nybegynder
14. juli 2005 - 12:14 #9
zipcode >> Jeg læste ikke dit spørgsmål helt korrekt, beklager. Når modtageren er indbygget i din bærbare, skal du naturligvis ikke have modtageren sat til USB porten - MEN: du kan ikke være sikker på at alle RF-mus kan bruges med den indbyggede modtager; der er sikkert en liste over understøttede mus i manualen til den bærbare.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2005 - 14:32 #10
jeg er enig i at en lasermus er genialt til gaming, men jeg synes bare at mx 1000 er lidt for overgejlet i formen til min smag.
vi bruger logitech mx 510 og 518, men de er jo ik trådløse. så klart mx1000 er et godt bud hvis man kan li udstyret :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. juli 2005 - 16:53 #11
MX1000, njaaa jeg syntes nu ikke den er for gejlet jeg syntes derimod at den er en anelse for STOR (i højden)
Avatar billede bootha420 Nybegynder
14. juli 2005 - 21:37 #12
Den er ikke den fedeste
Avatar billede zipcode Nybegynder
14. juli 2005 - 21:39 #13
Min bærbare er en asus w5a - jeg skal ikke have en gamer mus - bare en lille funktionel gerne i fedt design - også må den gerne være hvid
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2005 - 23:00 #14
ok, asus w5a bruger logitech set point - og dermed burde alle logitechs kunne funke
hvid ved jeg ikke, men hvad med den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130059
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2005 - 23:35 #15
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. juli 2005 - 06:23 #16
vil lige rette op på en misfoståelse:
MX1000 er IKKE en gamer mus, det er en præcitions mus som er optimal til arbejde der kræver fin-motorik, fx ved arbejde med 3D eller besier kurver (illustrator, Flash, mv.) = altså den bedste prof. mus på markedet pt. :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
15. juli 2005 - 14:41 #17
mobius6> ok, takker for afklaringen (det er vist kun mig der har snakket om gamermus her i tråden)
Avatar billede mobius6 Juniormester
05. august 2005 - 01:32 #18
lukketid ?