Avatar billede jnrmgs Juniormester
13. juli 2005 - 12:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køler på grafikkort

Hej!

Jeg har nogle problemer (tror jeg) med mit grafikkort. Det er et Daytona GF4-grafikkort.

Der sidder en lille blæser integreret på selve kortet. Denne kører ikke! Skal den ikke det? I hvert fald bliver kortet MEGET varmt i løbet i af MEGET kort tid!

Er grafikkortet kaput, eller kan det være andet der gør at det ikke kører? Jeg har aldrig lagt mærke til om det nogensinde kører, men jeg har fået problemer især med nogle programmer der viser noget i 3D, der kan få maskinen til at gå i stå, eller simpeltgen at genstarte!
Avatar billede kimblem Nybegynder
13. juli 2005 - 12:20 #1
Hej jnrmgs

Jeg tror næppe at den IKKE skal køre.
For mig at se, kan det være tre ting.
1) Ledningen der går fra kortet til blæser sidder ikke ordenligt fast.
2) Der sidder noget i klemme i blæseren.
3) Det virker bare ikke.
Hvis det er det sidste, så få det byttet, hvis der stadigvæk er granti.

Mvh. Kim.
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2005 - 14:13 #2
ang. 3 så hvis der ikke er garanti så køb en ny køler..
Avatar billede jnrmgs Juniormester
13. juli 2005 - 15:34 #3
Jeg er blevet lidt i tvivl om at det KUN er køleren. Jeg har netop prøvet at udskifte grafikkortet med det i mine forældres computer, og så virker det f.eks. MS Train Simulator perfekt, hvilket ikke var tilfældet med mit eget kort.

Hvis det kun var køleren den var gal med, ville f.eks. TrainSim så ikke virke, hvis jeg startede programmet lige efter at systemet havde været lukket ned i længere tid, og dermed kølet af?
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2005 - 15:42 #4
ikke nødvendigvis, hvis det er en lille køler profil som sidder på så bliver den jo også hurtig varm. men dit kort kan jo være gået.
Avatar billede jnrmgs Juniormester
25. august 2005 - 14:18 #5
Jeg har købt et nyt grafikkortet. Point går til kimblem, da har har svaret.