Avatar billede mvm-hjaelp Nybegynder
13. juli 2005 - 10:53 Der er 9 kommentarer

Kan man skrive én gang, men så fremkommer på flere sider??

Jeg sender ofte en del breve, hvor det eneste, der ikke går igen er adressen. Brevene ligger side om side i ét dokument. Er det muligt at lave et felt, hvor man kan skrive brevets tekst, så man kun skal skrive det én gang, men så det slår igennem på alle siderne?

På forhånd tak
mvm-hjaelp
Avatar billede hexya Nybegynder
13. juli 2005 - 11:06 #1
Det kaldes brevfletning.
Se hvordan i Words Hjælp (F1).
Gå ind under fanen Indhold.
Klik på kapitlet "Brug af brevfletning til at oprette standardbreve...".
Se 1. afsnit "Oversigt over brevfletning", samt
2. afsnit "Oprette et hoveddokument til brevfletning"
Avatar billede webt Nybegynder
13. juli 2005 - 11:16 #2
Hvis du af den ene eller anden grund ikke har hjælp indstalleret:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;294683

Eller en meget godt forklaret med billeder:
http://www.malka.it/supermalka/pilot/word/brevfletning/brevflet.html

Mvh
Martin
Avatar billede mvm-hjaelp Nybegynder
13. juli 2005 - 12:04 #3
Er der ikke en lettere måde, hvor jeg kan lave en skabelon, hvor adresserne og "Med venlig Hilsen" er på, så det eneste der skal udfyldes er brevets indhold, og det er så det indhold, der skal gå igen på alle siderne.
Avatar billede webt Nybegynder
13. juli 2005 - 18:56 #4
Hmm jeg tror det er det der normalt kaldes "den lette måde" det andet vil jo kræve at du sidder og paster dit brev ind en masse gange mens det her bare vil blive printet rigtigt og kun til de kontakter som du selv vælger, ganske enkelt

Mvh
Martin
Avatar billede hcma Novice
14. juli 2005 - 16:50 #5
langt det letteste er at du laver dit standardbrev og så brevfletter adresserne og det du vil have derind
Avatar billede mvm-hjaelp Nybegynder
17. juli 2005 - 20:06 #6
Vi er flere der skal bruge det, og det er stort set altid de samme adresser, men brevteksten, der er forskellig, erfor ville det være rart, hvis man kunne have fx et dokument på tre sider, med hver sin adresse og hvor man kun behøvede at skrive brevteksten én gang, og så ville den komme på alle tre sider.
Men det kan godt være, at det ikke kan lade sig gøre??
Avatar billede webt Nybegynder
19. juli 2005 - 01:00 #7
Jeg tror egenlig vi er ude på det samme, fordi det er jo i grove træk det brevfletningen gør, giver dig mulighed for at vælge hvem det skal sendes til og så skriver du bare brevet een gang og så går det igen på alle de addresser du ønsker at sende det til

En sen nattehilsen
Martin
Avatar billede hexya Nybegynder
20. november 2005 - 14:02 #8
Tillader mig lige at lægge dette som svar - såfremt du skulle mene, jeg har været behjælpelig med besvarelsen af dit spørgsmål :^)
Avatar billede hexya Nybegynder
07. april 2007 - 12:08 #9
Bliver det til noget?