Avatar billede pwn Forsker
11. juli 2005 - 23:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde databasen

Det bliver lidt svært at beskrive problemet så detaljeret, at I har en mulighed for at hjælpe, men jeg prøver:-)

Jeg bruger Dreamweaver og her forsøger jeg at lave en web-log med en tilknyttet database (Access). Problemet er, at forbindelsen til databasen virker (trykker jeg på TEST-knappen er den OK), men når jeg under Server Behaviors vælger Authentification --> Login User kan jeg vælge den rigtige Formular og finde felter for Username og Password, og databaforbindelsen kan også vælges. Problemet er så, at jeg ikke kan se selve databasen. Jeg får en fejlmeddelelse "Unable to retrieve tables from this connection. Open the connection dialog to test this connection.

Men, det er jo den der giover OK, når jeg trykker på TEST-knappen. Connection Stringen er denne:

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\inetpub\wwwroot\blog\database\blog.mdb;User ID=;Password=;"

Jeg har checket databasens egenskaber, der er ikke hak i skrivebeskyttet eller arkiv.

Hvad er der galt (jeg er temmelig ny i ASP, så tag intet for givet:-)

mvh
p
Avatar billede trekkies Juniormester
12. juli 2005 - 11:08 #1
Får du fejlen når at du åbner siden i en browser?

Hvordan ser din SELECT sætning ud?
Avatar billede pwn Forsker
12. juli 2005 - 11:49 #2
Nej, det sker allerede når jeg knytter login formularen til login-siden. Her kan Dreamweaver finde formularen og dets to input-felter Username og Password samt forbindelsen. Når jeg vælger forbindelsen bliver jeg bedt om at checke denne og den tester OK (jf. den string vist i afsnit 4 ovenstående).

Jeg kan ikke finde SELECT noget sted, hvor hører det hjemme. Jeg laver det isom bekendt i Dreamweaver og har (måske) ikke det helt store overblik over, hvad der foregår i koderne. Min login-side ser således ud:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<link href="mystyles.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

<body>
<form name="frmLogin" id="frmLogin">
  <table>
    <caption>
    Login to the blog
    </caption>
    <tr>
      <th scope="row"><div align="right">Username:</div></th>
      <td><input name="username" type="text" id="username" /></td>
    </tr>
    <tr>
      <th scope="row"><div align="right">Password:</div></th>
      <td><input name="password" type="password" id="password" /></td>
    </tr>
    <tr>
      <th scope="row"><div align="right"></div></th>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="Login" /></td>
    </tr>
  </table>
</form>
</body>
</html>

mvh
p
Avatar billede trekkies Juniormester
12. juli 2005 - 11:57 #3
Denne kode du lige har kommet med, en det den inde i Dreamweaver, eller den som du får når at du vælger "Vis kilde" i din browser?

Fordi der burde være en reference til en fil, hvor at du forbinder til din database.
Avatar billede pwn Forsker
12. juli 2005 - 12:03 #4
Det er direkte fra Dreamweaver
Avatar billede pwn Forsker
12. juli 2005 - 12:04 #5
Den kode der mangler, er måske netop den der skulle kunne indsættes ved Authentification --> Login User menuen, som beskrevet ovenfor
Avatar billede trekkies Juniormester
12. juli 2005 - 12:11 #6
Hvilken Dreamweaver har du?
Avatar billede pwn Forsker
12. juli 2005 - 12:23 #7
MX2004
Avatar billede trekkies Juniormester
12. juli 2005 - 12:46 #8
Jeg har kun selv prøvet Dreamweaver 4.0, så jeg kender ikke MX så godt, da jeg bruger en almindelig text editor til at lave det hele i.

Jeg tror at du skal spørge i asp under programmering katalogien.

Undskyld at jeg ikke kunne hjælpe dig mere :(
Avatar billede pwn Forsker
12. juli 2005 - 13:01 #9
Tak for forsøget alligevel:-)
Jeg prøver den foreslåedne kategori
Avatar billede trekkies Juniormester
12. juli 2005 - 14:20 #10
Du skal huske at lukke dette spørgsmål :)
Avatar billede pwn Forsker
12. juli 2005 - 14:43 #11
det gør jeg hermed:-)