Avatar billede freeman Nybegynder
11. juli 2005 - 22:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp.. forskel på farverne, hvorfor ?

Jeg har nu fået lavet en side, baseret på CMS's systemet WordPress.

Der skal stadig tilpasses en del og jeg er i fuld gang. Der er nu en ting som jeg pludselig ser, som er en seriøs grafisk fejl!.. Hvis man ser på siden i IE, så er "C"-logoet og den grønne farve ikke den samme, hvorimod i Firefox som jeg hele tiden at set det i, er det præcis det samme farve ?!.. Nogen som kan hjælpe ?

Derudovre undre jeg mig over at den linie omkring det store billede i midten vises så kraftigt i IE, men ikke i firefox... Hmm, hvis alle bare brugte firefox, var det hele meget nemmere :)
Avatar billede ysubhi Nybegynder
11. juli 2005 - 23:32 #1
hehe. jaa. hvis alle brugte firefox. :)

desværre forholder det sig sådan, at flertallet bruger msie.

kan du give et link, så man kan kigge på koden og hjælpe? har du sat korrekt doctype på?
Avatar billede freeman Nybegynder
11. juli 2005 - 23:42 #2
nåja, det glemte jeg lige i farten :)
www.c-dronninglund.dk
Avatar billede ysubhi Nybegynder
12. juli 2005 - 00:30 #3
det med logoet:

Jeg tror at der er noget transperency-fejl på billedet. Nu har jeg prøvet at rette det, prøv lige at se om det virker:
http://ysubhi.frac.dk/exp/konslogo.gif
Avatar billede ysubhi Nybegynder
12. juli 2005 - 00:32 #4
billedet:

IE kan ikke lide "dotted". Medmindre du har tykke border størrelser, viser IE dine dotted som dashed :(
Avatar billede freeman Nybegynder
12. juli 2005 - 00:36 #5
Ahh.. ok, nu virker det.. Tak for hjælpen :)

Det er måske det samme med farverne, at IE er vanskelig. Jeg ved ikke om det bare er mig, men den grønne farve er tydelig vis ikke ens i de 2 browsere..
Avatar billede ysubhi Nybegynder
12. juli 2005 - 00:38 #6
glad for at kunne hjælpe :)
Avatar billede freeman Nybegynder
12. juli 2005 - 00:45 #7
Og det kan ikke siges for ofte... Alle burde bruge Firefox!.. både mht. sikkerhed, men ikke mindst pga. den fantastisk RSS integration. Det gør de virkelig hurtigt at læse blogs, EB JP :)
Avatar billede freeman Nybegynder
12. juli 2005 - 00:45 #8
Ja, jeg staver lidt skidt i nat :)