Avatar billede mark_t Nybegynder
11. juli 2005 - 19:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort kan ikke køre AGP

Jeg kan ikke få mit grafikkort til at køre med AGP accelleration. Der står ikke noget i bios'en om AGP, hvilket undrer mig lidt. Jeg læste i et blad at fastwrite er godt, så jeg slog det til i bios'en, men det er altid slået fra i Windows, i grafkkort kontrolpanelet.

Mit kort er et ATI Radeon 9600 Pro, og jeg har Windows XP Pro.

Det er som om, kortet er et PCI kort, selvom det sidder i AGP porten på motherboardet. Man kan også vælge mellem AGP og PCI i bios'en, og der har jeg valgt AGP, men der står ikke noget om 2x, 4x eller 8x AGP accelleration.
Avatar billede esmik_designs Nybegynder
11. juli 2005 - 21:21 #1
Så skal du finde ud af det ved hjælp og læse det direkte fra dit bundkort. Et progrma som hedder Everest kan læse alt på en maskine og give gode råd til forbedringer osv. her er et link:

http://lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Efter du har installeret Everest home som er ganske gratis, kan du gå in under "motherboard" -> "chipsæt" og derunder skal der stå hvad den kører, og hvad den kan kører (agp 4x og 8x mm.)

håber det kan bruges som en lille hjælp :)
Avatar billede mark_t Nybegynder
12. juli 2005 - 06:27 #2
Tak for det link. Jeg kan nu se, at AGP Status er frakoblet, og at den understøtter 1x, 2x, 4x, 8x. Men hvordan slår jeg det til?
Avatar billede wickedd Juniormester
12. juli 2005 - 06:42 #3
Har du installeret driverne til bundkortet? Hvis ikke, så gør det.
Avatar billede mark_t Nybegynder
12. juli 2005 - 07:37 #4
Mange tak for hjælpen. Det virker nu. Jeg skulle netop installere nye drivere til bundkortet.
Avatar billede wickedd Juniormester
20. juli 2005 - 14:47 #5
Så smider jeg lige et svar så du kan få det lukket :)