Avatar billede tonycraft Nybegynder
11. juli 2005 - 00:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

.htaccss, .htpasswrd, httpd.conf

jeg sidder og roder med password beskyttelse af bestemte mapper på min server...har installeret apache 2.0.54 og php 5.0.4.

Jeg har fået det til at virke så jeg bliver promptet for bruge og password (.htaccess filen) men når jeg skriver mit defineret bruger + pass vil den ikke godtage det..men bliver ved med at komme frem og til sidte ende i en access denied. Jeg har i

.htacces filen :

deny from all
AuthType Basic
AuthUserFile d:/passwrd/.htpasswrd
AuthName "Login"
require valid-user
satisfy any

Er der noget jeg mangler at konfigurere i min httpd.conf fil udover :

<Directory "D:/_web">
Options Indexes FollowSymLinks
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

/tony
Avatar billede webt Nybegynder
11. juli 2005 - 00:12 #1
Hvordan er din .htpasswrd fil opbygget, er passwordet krypteret? det mener jeg nemlig ikke det skal være på windows maskiner

Mvh
Martin
Avatar billede tonycraft Nybegynder
11. juli 2005 - 00:15 #2
yor the man ...password skal ikke være krypteret på windows maskiner !

Læg lige et svar ?
Avatar billede webt Nybegynder
11. juli 2005 - 00:16 #3
Det gør jeg da lige :) kan stadig huske lidt selvom det er 3 år siden jeg rørte apache på windows heh
Avatar billede webt Nybegynder
11. juli 2005 - 00:17 #4
Takker for point, og god aften (ok måske godnat :)