Avatar billede jacand Nybegynder
09. juli 2005 - 12:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift fra dansk til engelsk bruger

Jeg her fået lavet en fejl da jeg opsatte min database bruger i starten, jeg fik sat sporg til dansk, og nu skal jeg flytte databasen til en sql server, hvor jeg ikke har mulighed for at sætte sprog på brugerne, og på den nye server står sproget som default til engelsk.
Kan man konvertere databasen til UK på en let måde?
Dette er især dato format der giver problemer :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juli 2005 - 14:15 #1
Dato-formatet kan nemt fixes med noget kode.. eagleeye lavede engang noget kode.. hvad går der ellers galt? Måske "æ,ø,å"?

/theSurfer
Avatar billede jacand Nybegynder
09. juli 2005 - 15:14 #2
Jeg fandt denne her, og vupti så var brugeren dansk, selvom det bare er at flytte problemet til næste gang :-)

Examples
This example sets the default language for login Claire to French.
EXEC sp_defaultlanguage 'Claire', 'french'
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juli 2005 - 15:31 #3
Husk at du skal markere navnet i boksen (til venstre) inden du klikker på Accepter-knappen.. også selv om der kun er 1 navn.. spread the word.. :-)

/theSurfer