Avatar billede stoltenborg Nybegynder
07. juli 2005 - 20:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Server Genstarter uden advarsel

Hejsa.

Jeg har sat en Server op, med W2K3 SP1, 6 harddiske, Pentium 4 2.4Ghz, 512mb ram, cd-drev, Zip drev, Gigabyte 8KNXP bundkort, 420Watt PSU, 32mb Low End GFX.

Serveren genstarter uden advarsel ca. hver 3. dag. Jeg har ingen ide om hvorfor.

Mvh. Jan
Avatar billede leif Seniormester
07. juli 2005 - 20:16 #1
Hvis det er en P4 med HT teknologi, så prøv at slå den fra i Bios ! Havde en "bambus" server der gjorde noget lignende, da jeg slog HT fra, var der ingen problemer !
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
07. juli 2005 - 21:04 #2
Det vil jeg lige prøve - vil dog ikke kalde denne for en bambus server :-P

Andre forslag er velkomne - problemet lever :-S

Jan
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 21:35 #3
Jeg vil som leif også kalde det en "bambus" maskine.. Køb noget hardware som er godkendt og testet til Win2003 server.. :) Dell??

..Men okay.. Til leg er det sikkert fint nok.

1. Tjek varmen på cpu/bundkort.
2. Tjek at du har de nyeste drivere til ALT. (Chipsæt osv).
3. Lav en memory test.. (Find selv program. Findes gratis på nettet).
4. Hvis dit bundkort har en "fail safe" funktion så prøv at slå det til.
5. Tag dine hardware dele ud en efter en, og se om det ændre noget.
6. Google evt. efter hardware konflikter mellem dit hardware.. (Tro mig, jeg har set de særeste fejl, som skyldes hardware fejl).

Har du lige samlet serveren, eller har den kørt uden problemer før?
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 21:36 #4
Den sidste line lød ikke rigtig. :) Har du lige samlet den, eller har den i længere tid kørt uden at der har været nogle problemer?
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
08. juli 2005 - 01:23 #5
For lige at få Bambus - ikke Bambus afklaret, så synes jeg at serveren er samlet af gode komponenter, mere specifikt disse:

Gigabyte 8KNXP Bundkort
2 x 256mb Corsair PC3500 XMS Ram - CAS 2-2-2-5 (Kører med 2.5-3-3-6)
Maxtor og Seagate Harddiske
Pentium 4 Northwood, 2.4Ghz HT
Plextor Premiun drive
Iomega ZIP Drev (Backup af config filer)
32mb AGP GFX fra SiS (Skal blot kunne vise skærmbillede i 1024*768)

Netværket kører via onboard Intel Pro1000 Gb netkort videre til en Zyxel Gb Switch.
Strømmen kommer fra en Chieftec 420W PSU (Ny)

Serveren har kørt i ca. 2 år UDEN Probs (Osse Win2003), og da det er den eneste licens der er ledig, skulle den gerne kunne fortsætte med at køre på dette OS.
Eneste forskel fra før til nu, er Kabinet skifte for at få bedre Airflow + HD køling.

Efter 24H Online er samtlige HD's ca. 32 grader, og CPU er 42 Grader.

Jeg har kigget i Event loggen for at se om det hjalp, men synes ikke rigtig der er noget der bringer mig videre.

Jeg ved da godt man kan købe en RIGTIG server med SCSI og ECC Ram, men det er der ikke rigtig behov for her. Dette hardware er fint nok til vores brug.

Så til svar:
leif: Disabling af HT gav mig blot BSOD (PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA)
redhack: Temp OK. Drivere + OS Patch Up to date. MemTest kørt flere gange - uden fejl. Ved ikke hvad failsafe er (Findes i BIOS ved jeg, men DET hjælper ikke). Hardware har kørt samme før og burde gøre det igen. Google er prøvet, men gav mig ikke mere hjælp.

Teorier : Mulig kortslutning mellem MB og Kabinet efter skift (Bliver SIDSTE udvej at pille alt fra hinanden og samle det igen). Desuden kunne det være for lidt strøm, men før kørte det på en 340W PSU fra samme firma.

Alle HD's er forresten testet OK via DOS disks fra firmaerne.

Giv mig noget at arbejde med.......
Foreløbigt tak - der frem til mere repsons ;-)

Jan
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
11. juli 2005 - 10:44 #6
Se under control panel-> system -> Avanced -> se om der står automatik reboot og hvis det er slå det fra.

Har set det mange gange.
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
13. juli 2005 - 00:43 #7
leif: HT disabled hjalp ikke.
johnnymadsen: VAR slået fra allerede.

Back to basic :-(
Avatar billede morfus Nybegynder
21. juli 2005 - 22:22 #8
er det en SBS (Small Business Sserver) version af 2003 du har installeret ?

Michael
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
21. juli 2005 - 22:50 #9
Nej, det er en Enterprise stand alone version med 10 clienter.
Der er lige genstartet igen. RAM er testet/skiftet, og varme er ik et problem.
Services er gennemgået og her kan jeg ikke selv finde noget....

:-(
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
24. august 2005 - 20:02 #10
Til info, så arbejder jeg stadig på dette. Har nu prøvet at lave format c: og inst W2K på den. Lader den stå 10 dage før jeg erklærer den for rask ;-)
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
10. september 2005 - 08:25 #11
Jeg lukker - stadig uden en løsning. Prøver at købe nyt MB når næste løn kommer.

Jan