Avatar billede detail Nybegynder
07. juli 2005 - 15:17 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke "se" design når det er PHP

hvorfor kan jeg kun se koden og ikke selve design, når jeg henter en PHP fil ind i Dreamweaver MX 2004 ?
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 15:25 #1
Du skal have en php server kørende for at kunne rende dit indhold af php filen. Ofte også en sql database server..

Men det kan du læse mere om på dreamweavers hjemmeside.. :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juli 2005 - 15:31 #2
redhack > Nej man burde uden problemer kunne se designet af php/asp sider i dreamweaver. Man skal selvfølgelig have en server for at se designet i en browser.

c",)
Avatar billede t3ch Nybegynder
07. juli 2005 - 15:35 #3
Prøv at omdøbe filen til html og se om Dreamweaver lader dig se siden. Rediger så og omdøb igen til .php
Mener ikke FrontPage kan vise phpsider i designvisning, er ikke klar over om Dreamweaver burde kunne.
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 15:35 #4
--> Le_bon... Er det ikke også det jeg skriver? :) Skal vel ikke til at definere ordet design vel?
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juli 2005 - 15:38 #5
redhack > Næh, det er vist ikke det du skriver...så skriver du det i hvert fald uklart, syntes jeg. ;o)
Avatar billede detail Nybegynder
07. juli 2005 - 15:42 #6
Jeg har været omkring www.macromedia.com men kunne ikke finde noget.
Har også forsøgt at omdøbe filen til html - virker ikke
Har lagt den ind i folderen htdocs på mit Apache server - virker ikke.
Avatar billede le_bon Nybegynder
07. juli 2005 - 15:45 #7
redhack > Ja ok, kan godt se at jeg skriver noget sludder i sidste sætning, det er selvfølgelig indholdet der ikke kan ses uden en server, men det er jo ikke det der spørges om.

c",)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juli 2005 - 16:58 #8
Jeg sidder og redigerer asp sider i Dreamweaver og kan bekræfte at man skal have installeret en server for at siden browseren.

Når man installerer Dreamweaver skal man sætte hak i en full installation eller man bliver spurgt om man vil kunne redigere i asp, php, asp.net, osv... (noget i den retning).

Måske har du ikke fået installeret de rette ting (det hele)?

Nogle af de asp sider jeg åbner har ikke noget design, men er blot en ´handling´ skrevet i asp koder. Jeg kan se koden men ikke noget design.

Måske er det netop sådan en side du sidder med?