Avatar billede schwinndk Nybegynder
07. juli 2005 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med højden på table ved valid HTML 4.01

Kan det virkelig passe at man ikke kan få ens side til at svæve midt i browseren <table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">, når man vil have sin site valid html 4.01 ?? Der må da findes en løsning på det eller er man nødsaget til at lade sin table være i toppen af browseren.
Se http://validator.w3.org

Dette er hvad validator skriver til mig:
You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute.

Kan jeg bruge CSS til at undgå dette problem?
Avatar billede roenving Novice
07. juli 2005 - 11:01 #1
Vil du have den centreret vertikalt, for egentlig vil validatoren altid brokke sig over height=100%, da den attribut aldrig i nogen standard har været tilladt i et table-attribut ...

-- men man kan sagtens sætte den med css, f.eks.

.minTabel{
  width:100%;
  height:100%;
  border:0;
  border-collapse:collapse;
}
.minTabel td{
  border:0;
  padding:0;
}
Avatar billede schwinndk Nybegynder
07. juli 2005 - 12:22 #2
Fedt. Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem. Så der vender jeg lige tilbage med udfaldet, og lidt point. Tak for det.
Avatar billede schwinndk Nybegynder
07. juli 2005 - 22:30 #3
Super fedt.. det virker.. Så her er dine point. Endnu engang tak for hjælpen..
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 12:53 #4
Øeh, hvilke point ?-)
Avatar billede schwinndk Nybegynder
08. juli 2005 - 13:22 #5
Hvad dælen. Har du ikke fået dem? Jeg fik ellers en til lige at hjælpe mig igennem det, så jeg var sikker på at du fik dem. Sorry. Det var da ikke med vilje..Kan du ikke lige fortælle mig det, så du får dine fortjente point? :)
Jeg markerede bollen med "svar", og derefter accepterede. Men er der andre steder hvor jeg skal trykke?
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 13:28 #6
-- jeg havde jo ikke nået at lægge et svar, se f.eks. faq'en: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

-- hvis du alligevel vil af med dine point, skal du oprette et nyt spørgsmål, hvor du i titel-linjen skriver 'Point til roenving' og i spørgsmålsteksten lægger et link til dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/631061 !-)