Avatar billede bech90 Nybegynder
06. juli 2005 - 21:12 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke installere nyt av program

Jeg er efter et stykke tid blevet træt af mit antivirus program (Symantec corporate antivirus edtion 8), og vil nu gerne skifte til noget andet!Jeg har prøvet at installere panda, trend micro og norton. Ingen vil virke.... Det eneste antivirus program jeg kan få til at virke er når jeg installer det program jeg egentlig ville af med :Symantec corporate antivirus edtion 8!! Jeg tror det er fordi jeg ikke har fået slettet det hele, men jeg kan ikke finde mere? Har prøvet et tool der hedder SymNRT.exe, men det virker ikke... nogle forslag??
Avatar billede kalp Novice
06. juli 2005 - 21:42 #2
Avatar billede bech90 Nybegynder
06. juli 2005 - 22:48 #3
nu har jeg slettet det som der stod, men jeg kan stadig ikke få panda(eller andet) til at virke. Panda fryser når den skal til at læse signaturfilen ind.... hvad skal jeg nu gøre??
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juli 2005 - 07:47 #4
Hvis du ikke har andre symantec produkter installeret, kan du åbne regedit, søge efter og slette alt der hedder Norton og Symantec.
For en sikkerhedsskyld tager du lige en backup af reg. databasen.
Avatar billede bech90 Nybegynder
07. juli 2005 - 09:19 #5
det har jeg gjort.... det hjalp desværre lige lidt...
Avatar billede kalp Novice
07. juli 2005 - 09:47 #6
ikke for at komme med noget helt nyt men de fleste plejer at kunne installere avast home.. prøv det er godt :) www.avast.com ..gratis.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juli 2005 - 11:21 #7
http://exp.dk/spm/631006 - http://exp.dk/spm/630958 omhandler begge samme problem.
Det er ikke smart at have tre tråde kørende om samme emne, det forvirrer mere end det gavner.
Lad og se om der ligger et eller andet og blokerer for Panda, følg denne vejledning punkt 1-5.
http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 00:33 #8
Hej fromsej. Jeg lukker nu de 2 andre tråde ned. Sorry første gange jeg prøver dette.

Her er min ewido report:

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            00:20:28, 08-07-2005
+ Report-Checksum:        875E23BA

+ Scan result:

    C:\Documents and Settings\Anders og Sisse\Cookies\anders og sisse@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders og Sisse\Cookies\anders og sisse@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders og Sisse\Lokale indstillinger\Temp\VVSNInst.exe/VVSN.exe -> Adware.SaveNow : Error during cleaning
    C:\Downloads\PokerSuperstarsSetup11019-dm[1].exe -> Spyware.Trymedia : Cleaned with backup
    C:\spil\ArtMoney\Temp\77wu99rd.exe -> Spyware.F1Organizer : Cleaned with backup
    C:\WINNT\Downloaded Program Files\popcaploader.dll -> Not-A-Virus.PornWare.PopCap.b : Cleaned with backup
    C:\WINNT\svchost.exe -> Spyware.WinAD : Cleaned with backup
    C:\WINNT\tqp.exe -> Spyware.WinAD.ab : Cleaned with backup

::Report End

Og her er min hijackthis log file:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:26:52, on 08-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\csrss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\WebProxy.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
C:\WINNT\system32\RunDll32.exe
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINNT\System32\LVCOMSX.EXE
C:\WINNT\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\AVENGINE.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\wdfmgr.exe
C:\WINNT\System32\alg.exe
C:\WINNT\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Anders og Sisse\Skrivebord\HIJACK\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINNT\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINNT\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 -lock
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet k series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet k series\Bin\hpoorn07.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://www.miniclip.com/hamsterball/raptisoftgameloader.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {1819853F-A3CA-4BC4-AD65-EC29D7448494} (CBPLauncher Class) - https://secure.centrebet.com/poker/centrebetpokerlauncher.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094482080453
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) -
O16 - DPF: {A3009861-330C-4E10-822B-39D16EC8829D} (CRAVOnline Object) - http://www.ravantivirus.com/scan/ravonline.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4519/mcfscan.cab
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Pavkre (Pavkre) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
O23 - Service: Panda PavProt (PavProt) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Preventium+ Service (PREVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe

Håber virkelig at i kan hjælpe mig!!
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 10:34 #9
kan jeg godt lukke hijackthis programmet, og computeren indtil der er nogen der har kigget på dette?
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2005 - 11:11 #10
Der er ikke noget i loggen der skulle give problemer.
Har du fået Panda til at virke?
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 11:42 #11
nej desværre ikke, og det undre mig meget!! Jeg kan heller ikke få norton eller trend micro til at virke??
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2005 - 12:17 #12
Hent AVG her:
http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg70free_323a539.exe

Hent Regsupreme her:
http://www.macecraft.com/downloads/RegSupreme_setup.exe

Fjern så din internetforbindelse fysisk, så der ikke kommer noget ind.

Fjern Panda igen i Tilføj/Fjern programmer.

Start Regsupreme, du kan vælge sprog ved at klikke på Language på øverste bjælke.
Flyt prikken til Ekstra Grundig.
Klik på Start, når den er færdig, klik på Vælg øverst til venstre, klik på alle.
Klik så på Orden nederst til højre, skriv et navn i Backupvinduet der kommer frem og klik OK.
Så kører det.
Kør scanningen to-tre gange.

Genstart, installer AVG, tilslut din netforbindelse, opdater AVG og kør en fuld scanning.
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 12:47 #13
Meget meget mærkeligt.!!! Har gjort som du sagde, men AVG vil heller ikke virke.... der er et eller andet der får den til at "fryse" ligesom det sker med alle de andre AV programmer jeg har kørt.... Er det mig der er helt skudt, eller virker det ikke meget underligt!?!?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juli 2005 - 13:02 #14
Jeg kan se på din log at du har en HP printer. Hvilken software har du installeret til den printer?
Grunden til jeg spørger, er at HP's software desværre kan konflikte med antivirusprogrammerne. Der er endnu ikke nogen løsning fra HP's side.

Har du HP software installeret, vil jeg foreslå at du afinstallerer den, genstarter din PC og kører regsupreme som fromsej har foreslået.

Derefter kan du prøve at installere dit nye antivirusprogram igen.
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 13:12 #15
Jeg har ikke nogen printer længere....og jeg kan ikke få lov til at fjerne softwaren igennem tilføj/fjern.... hvordan kan jeg ellers fjerne det??
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 13:16 #16
har fundet en mappe der hedder
c:\programmer\hewlett-packard\aio\hp officejet k series
Skal jeg bare slette den??
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juli 2005 - 13:18 #17
Jeg er ikke 100% sikker på dette vil virke, men prøv at starte PC'en i fejlsikret tilstand (tast F8 under opstart) Er du i tvivl om hvordan du genstarter i fejlsikret tilstand kan du tjekke dette:
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Når du er i fejlsikret tilstand forsøger du at afinstallere igen.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juli 2005 - 13:20 #18
Nej - jeg synes du skal prøve at afinstallere først. Kan det ikke lade sig gøre som beskrevet i ovenstående kommentar, må vi lige have fromsej på banen igen :o)
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 13:50 #19
har prøvet... kan helle ikke afinstallere i fejlsikret tilstand!!! JEG ER VED AT FÅ GRÅ HÅR NU!!
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2005 - 14:24 #20
Har du kigget i Start->Printere og Faxenheder, der må du kunne fjerne den printer.

Ellers slet hewlett-packardmappen, genstart, kør Regsupreme, genstart, prøv at installere AVG igen.
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 15:04 #21
tja, jeg behøver vel ikke at fortælle at det heller ikke virkede.....
PLAN B??
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2005 - 16:05 #22
Jeg har kun en plan B, beklager.
Format C: , men lad os se om der kommer andre bud.

Du kan lige prøve Dr.Web først, men jeg tror ikke selv helt på det.
Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Genstart i fejlsikret(tryk <F8> ved opstart), dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Klik så på den grønne fodgænger ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Total session statistics
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juli 2005 - 16:35 #23
Du har vel slettet alt i tilføj/fjern programmer? Der ligger ikke noget LiveUpdate som skal afinst. efter du har afinst. norton?

Ellers er jeg også tilhænger af fromsejs forslag
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 19:31 #24
håber jeg slipper for plan b.. Var dewt den her del du mente?

-----------------------------------------------------------------------------
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 40706
Infected objects found: 1
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 1
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Scan speed: 72 Kb/s
Scan time: 01:03:28
------------------------------------
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2005 - 19:49 #25
Ja.
Men ændrede det noget?
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 19:57 #26
desværre.... den fjernede godt nok følgende :

trojan.muldrop.1027

men kan ikke mærke forskel...
Avatar billede bech90 Nybegynder
08. juli 2005 - 20:01 #27
nu virker det!!!" JUBII!!! kom med et svar så du kan få deine meget velfortjente point!!!! TUSINDE TAK!!
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2005 - 20:03 #28
Det var da rart at høre.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2005 - 20:28 #29
Tak for point.*S*

Link til sikker surfing:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.