Avatar billede mnoer Nybegynder
06. juli 2005 - 14:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dato, bytter måned og år

Jeg har et problem med en SQL server der bytter om på måned og år når man indsætter en dato. På én server gør den det rigtigt, men på en anden bytter den om på det.
hvad kan dette skyldes?
Avatar billede mnoer Nybegynder
06. juli 2005 - 14:32 #1
Sorry, det er måned og dag der byttes om på.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 14:35 #2
forskellig opsætning af windows eller SQLServer

hvis dit programmering sprog udnerstøtter parameters / prepared statement, så
brug det (så slipper du helt for problemet)
Avatar billede mnoer Nybegynder
06. juli 2005 - 14:49 #3
Det "burde" være sat ens op, problemet kan være at den ene server er win2k, den anden er win2k3.
Med parameters mener du så parameters til stored procedures?
Til det er svaret ja... men da det ene er udvilkings-miljø, og det andet er produktion vil jeg helst ikke lave om i min ASP kode. Jeg må lede videre for at se om jeg ikke kan finde "fejlen".
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 14:58 #4
du kan også godt bruge parameters til almindelig ikke-stored-procedure SQL sætninger

hvis man indsætter med parameters så har man ikke dd/mm versus mm/dd problemer

(i Databasen - man kan måske godt have det i applikationen)
Avatar billede mnoer Nybegynder
06. juli 2005 - 15:02 #5
Jeg kan godt bruge stored parametre, men som sagt er det ikke den løsning jeg søger :/
Avatar billede mnoer Nybegynder
06. juli 2005 - 15:02 #6
- stored
Avatar billede mnoer Nybegynder
06. juli 2005 - 18:11 #7
lukker
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
07. juli 2005 - 12:51 #8
Hvis du vil sætte en tekststreng ind i et datetime felt så beder du jo MSSQL om at konvertere den til datoformat. Du kan styre det sådan:

SET DATEFORMAT dmy
UPDATE Tabel SET dtmFelt = '11/4/2005'

Så du kan bruge dmy, mdy, ymd osv. som det passer dig, og skilletegnene kan være - eller / som du vil det

Hvis du forstår ...
Avatar billede mnoer Nybegynder
07. juli 2005 - 15:11 #9
Forstår det godt, og har også prøvet det. Det havde bare ingen efekt ved update, kun ved select. Med Convert var resultatet det samme.
Jeg kan bare ikke finde den forskel der gør at det virker på ét system, men ikke på ét andet. Selvom det ene OS er win2k go det andet er win2k3 burde det være muligt at sætte dem ens op hvad angår datoer.