Avatar billede einsteinpss Nybegynder
04. juli 2005 - 20:42 Der er 4 kommentarer

Kan ikke længere brænde

Har i længere tid - med stor succes - brændt både CD og DVD vha, min DELL computer med indbygget CD/DVD +r brænder (philips 8601). Pludselig kan kan mine brænderprogrammer ikke se, når jeg lægger en tom CD i drevet. Jeg kan sagtens afspille både CD og DVD. Mistanken går på, at fejlen er opstået efter jeg har haft en prøveinstallation af NERO kørende. Genetablering har mærkelig nok ingen indflydelse. Sidste Nyt - har også prøvet med en ekstern brænder. Samme resultat CD drevet kan ikke se, at der ligger en skive i drevet. Kan sagtens både læse og afspille cd/dvd
Avatar billede bubbaa Nybegynder
05. juli 2005 - 09:25 #1
Prøv at opdatere nero til nyeste version.

Hvis det ikke hjælper kan det muligvis løses ved at opdatere firmware til din brænder.
Avatar billede henninga Novice
05. juli 2005 - 23:32 #2
Prøv at højreklikke på dit brænderdrev i stifinder og vælge egenskaber.
Så er der et faneblad der hedder "Automatisk afspilning" hvor du kan indstille hvad der skal ske når du loader drevet. Der er osse et faneblad til at styre "Indspilning".
Avatar billede einsteinpss Nybegynder
06. juli 2005 - 06:33 #3
Desværre, så hjælper der ikke at installere ny ver. af Nero. Jeg har også prøvet at afinstallere sw, hw, installere på ny osv. Men intet hjælper. Ny firmware til mit OEM drev (philips 8601) findes ikke..

Til gengæld findes der INTET faneblad til at styre indspilning under egenskaber mv.
Avatar billede henninga Novice
06. juli 2005 - 19:55 #4
Og når du ikke har det faneblad er det sikkert fordi windows ikke kan genkende dit drev som et brændedrev.
Prøv moicrsofts hjemmeside:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=70446cf9-5b5a-4733-a9af-e6ad6a2d96a1&displaylang=da

Jeg tror du kan finde oplysninger der.