Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 12:49 Der er 10 kommentarer

problemer med cd-rom/dvd +brænder drev.

hejsa håber at kan få lidt hjælp af alle jer experts.. :)

i enhedshåndteringen står der flg. ved status for d-drev:

Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed

Hvad kan jeg gøre her?

Og under status for brænderen, står der at den er de-aktiveret, men når jeg prøver at aktivere den, melder den bare at windows kunne ikke aktivere enheden.. er helt på bar bund..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. juli 2005 - 12:54 #1
En hurtig:
... prøv at slette [Enheden] i 'enhedshåndteringen' - genstart og XP vil (forsøge) at lægge ny driver ind...
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2005 - 12:57 #2
Prøv lige dette:
http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm
Du skal have administratorrettigheder.
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 12:57 #3
prøver lige igen.. mener bare at det er forsøgt uden resultat!
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 12:58 #4
"siden kan ikke vises"
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2005 - 13:00 #5
Den virker fint her.
Direkte download her:
http://www.dougknox.com/xp/utils/XP_CD-DVD-Fix.zip
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 13:15 #6
har hentet det der "fix-program"  og trykker på " restore missing drives .... " genstarter herefter men det hjælper ikke.. :(

Der står stadig flg i status:
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2005 - 13:17 #7
Er et eller begge drev lige sat i?
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 13:19 #8
nej, det er en gammel amitech maskine jeg sidder ved og der er ikke skiftet hardware i den overhovedet. så de sidder som de altid har gjort..
Avatar billede positron33 Nybegynder
04. juli 2005 - 14:16 #9
Hej ronnig84

Hvad hedder dit drev præcist?
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 14:21 #10
hejsa.. cd-rom _NEC DV-5700A
Brænder: SONY CD-RW CDX120E