Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 10:20 Der er 18 kommentarer

"begrænset eller ingen forbindelse" -LAN forbindelse

Hejsa..

Jeg har et ret irriterende problem. Min LAN forbindelse melder begrænset eller ingen forbindelse. kører med en xp pro..

Har prøvet:
At reparere forbindelsen, men får meldingen. " fornyelse af IP-adresse mislykkedes, kontakt.. bla bla bla

At geninstallere driveren til netkortet.

at slukke routeren og tænde den igen.

At fjerne kort, i enhedshåndtering, og genstarte com.

Men intet af dette har hjulpet.

Kan udover dette ikke komme i "forbindelse" med hverken d-drev eller brænderen. Kan det være LAN-problemets skyld?? :-S

Håber at i kan hjælpe. På forhånd tak..
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 10:25 #1
stødte lige på noget..

Enhedshåndtering-> højreklik på netkort og vælge egenskaber-> avanceret - under netværksadresse står der ingen værdi.. - skal der ikke det?? den står bare som:" ikke til stede"
Avatar billede leif Seniormester
04. juli 2005 - 10:26 #2
Med at du ikke kan tilgå hverken d-drev eller din brænder er andre ting !

Prøv at skifte ledningen.
Tjeck at ledningen sidder i en LAN port og IKKE WAN på routeren.
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 10:31 #3
ja ok.. jeg er bare ikke knaldhård til det her.. :) men alle ledninger må sidde rigtigt. for det fungerede for et stykke tid siden, men pludselig melder den, den her åndsvage fejl..
Avatar billede leif Seniormester
04. juli 2005 - 10:35 #4
Det kan være ledningen, det kan være routeren !
Avatar billede leif Seniormester
04. juli 2005 - 10:39 #5
Har du andre maskiner på routeren ?
Avatar billede leif Seniormester
04. juli 2005 - 10:39 #6
Er det en ny installation af Windows ?
Avatar billede halifax Nybegynder
04. juli 2005 - 11:01 #7
Prøv dette:

Gå i en kommandoprompt og udfør netsh winsock reset

MS artikel: Sådan nulstilles TCP/IP i Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/299357/da

eller søg med Google på Limited or no connectivity
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 11:11 #8
nej der er kun en maskine på netværket.. Og har kørt et stykke tid med denne installation..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. juli 2005 - 11:16 #9
Tips - set i anden tråd:
RESET af Router"box". Via en lille knap som skal holdes inde i X sekunder...
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 12:41 #10
tak for dit tip halifax. det kunne lige afhjælpe problemet..
Avatar billede halifax Nybegynder
04. juli 2005 - 16:24 #11
Dejligt, lad os håbe problemet bliver væk, eller kan løse på samme måde igen - hvis det kommer.

Du får lige et svar.  :)
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 16:55 #12
nu er det kommet igen.. øv øv..
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
04. juli 2005 - 17:05 #13
har lige kørt en Netværksdiagnosticering og fik flg. resultat da den forsøger at ping´e ip´en:

Pinger 193.162.xxx.xxx med 32 byte data:
Anmodningen fik timeout.
Ping-statistik for 193.162.xxx.xxx:
Pakker: Afsendte = 4, Modtagne = 0, Mistede = 4 (100% mistede)
Avatar billede halifax Nybegynder
04. juli 2005 - 17:35 #14
Tidl.: brugte du kommandoprompt programmet, eller foretog du reset af TCP/IP stack'en jfr. MS artiklen. Ellers gør det.

Spyware og andet snavs kan lave rod i winsock.
Har du tjekket for snavs med programmer som AdAware og Spybot Search & Destroy? Ellers kan det anbefales.
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
05. juli 2005 - 09:13 #15
har prøvet at resette TCP/IP stack´en.. men synes ikke at det hjælper så meget.. måske fordi jeg ikke kan hitte rundt i det.. men jeg kunne jo prøve igen... det melder bare at jeg skal reboote inden ændringerne træder i kraft, men det synes jeg ikke at de gør.. hmm
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juli 2005 - 11:35 #16
Ifølge artiklen fra Microsoft ovenfor skal netsh udføres fra en komandoprompt. Dvs. klik Start - Kør, skriv cmd og klik ok. Du får nu et DOS lignende vindue. Ved prompten skrives

netsh int ip reset c:\resetlog.txt  (placerer log-filen i roden på drev C.

Skriv exit og tast Enter for at forlade kommandoprompten.
Genstart computer.
Avatar billede ronnig84 Nybegynder
05. juli 2005 - 22:19 #17
har jeg bare prøvet, men den skriver stadig begrænset eller ingen forbindelse..
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2005 - 13:41 #18
Hey ronnig84. Fik du løst problemet? Jeg har nemlig det samme problem?