Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
08. april 2001 - 01:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

loadMovie med en anden framerate

Min \"hoved\"-movie kører 24 i framerate. Jeg ønsker at loade nogle forskellige movies, der indeholder musiknumre. Disse kører 1 i framerate. Men så opfører min hovedmovie sig meeeget langsomt. Er der ikke en måde man kan kører med begge framerates på en gang? Et eller andet der knytter sig til loadMovie-kommandoen?
Avatar billede risell Nybegynder
08. april 2001 - 02:35 #1
Hovedreglen er at loadede movies skal have samme framerate og  dimension som _level0 filmen, og hvorfor skal dine musik film dog ikke køre i samme framerate?Det er ikke meget du sparer..
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
08. april 2001 - 03:37 #2
hmm, 70-80 kb pr nummer er da også en slags (øhh, bytes) :o)
Jeg så bare for ikke så langt tid siden én der havde en løsning, hvis jeg bare kunne komme i tanke hvorhenne på nettet...
Avatar billede ditlev Juniormester
08. april 2001 - 10:27 #3
Det er hovedmoviens framerate der bestemmer. Når man bruger loadmovie kommandoen tilpasses de indlæste film til hovedmoviens framerate.
Der kan ikke laves omveje her. Du må tilpasse dine filer så de kører optimalt med samme framerate.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. april 2001 - 10:41 #4
Der findes en løsning!

Eks. Din hoved film kører med 24 frames pr. sekund i level 0. Så laver du et movie klip, hvor der er lavet et action script. Movieklippet består af 23 blanke frames, og i frame 24 er der lavet en tell target kommando. Tell target skifter til et nyt billede i et andet movie klip. Dermed får du to forskellige frame rates, i den samme flash film.

/per
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. april 2001 - 12:51 #5
Et andet alternativ er at sløve den ene film med f.eks en getTimer funktion...
Avatar billede rolfnordahl Nybegynder
15. april 2001 - 02:03 #6
Jeg synes ikke rigtigt der er kommet et acceptabelt svar (jeg kunne bruge i denne forbindelse) så jeg vælger at lukke spørgsmålet her.