Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
30. juni 2005 - 15:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opløsning på billeder

Hey eksperter

jeg skal lige høre om det er muligt at ændre opløsningen på et billede med et script da man jo ikke kan se mere end 46dpi og så hakker det for vildt vis man vil vise et bille med 72dpi.....
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
30. juni 2005 - 15:21 #1
er det på en hjemmeside, du skal vise billedet?
For 72dpi er meget anvendt til web
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2005 - 15:26 #2
-- og

Nej, man kan ikke manipulere et billede på nogensomhelst måde med script !-)
Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
30. juni 2005 - 15:35 #3
det er bare fordi at jeg er ved at lavet et upload script til at ligge billeder op med og hvis man uploader billeder der er taget med et digitaltkamera tager det en miliard år før det bliver vist og det er ikke fordi jeg har langsom internet
Avatar billede olebole Juniormester
30. juni 2005 - 18:19 #4
<ole>

Så resizer du billedet på serveren ... f.eks. med GDLib under PHP, ASPImage under ASP eller ImageMagick under PHP eller ASP  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
01. juli 2005 - 08:14 #5
jeg har php hvordan gør man....
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2005 - 17:20 #6
Prøv at søge i PHP-kategorien, der ligger masser af besvarede spørgsmål om det emne ... og åben evt. et nyt spmørgsmål der.

Du kan bare selv besvare dette spm. og acceptere dit eget svar. Så lukkes spørgsmålet og du kan bruge dine points på et spm. under PHP ... det tror jeg ikke, der er nogen her, der får ondt af  ;o)
Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
11. november 2005 - 09:15 #7
lukker