Avatar billede pegasus72 Nybegynder
28. juni 2005 - 19:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Egen Webservice? Hvordan?

Er der nogen der ved hvordan jeg laver min egen webservice ud fra en MySql database?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 19:53 #1
en web service er noget kode som kaldes

du kan skrive en web service som kan hente data fra en database

hvad programmerer du i ? Java ? C# ?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
28. juni 2005 - 19:59 #2
Ok.. Troede det var PHP der modtog via XML lavede en request i databasen, modtog og spyttede videre i XML form.. Ingen, kun ActionScript og lidt PHP...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 20:01 #3
En web service har en server og en client

Begge kan så vidt jeg ved godt skrives i PHP selvom jeg ikke tror at det er
en hyppig anvendelse
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 20:02 #4
scenariet er:

client app---------(SOAP/HTTP)----------webservice--------database
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
28. juni 2005 - 20:16 #5
Ved du hvordan jeg kommer i gang og vil du prøve at skære ud i pap hvad SOAP helt præcis er...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 21:14 #6
SOAP er den form for XML som benyttes til at angive metode og argumenter i
web servicen
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 21:16 #7
Jeg er ikke så skrap til PHP

http://codewalkers.com/tutorials/74/2.html måske
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2005 - 21:21 #8
OK ?