Avatar billede epson1670 Nybegynder
22. juni 2005 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP: read-only og sætte write op

Jeg har noget ASP, som virker glimrende på en anden server. Men ham der har serveren, som jeg skal lægge den samme ASP-kode på, understøtter umiddelbart ASP, men det virker bare ikke, selv om filerne er identiske. Fejlmeddelelsen er følgende:

"Microsoft JET Database Engine error '80040e09' Cannot update. Database or object is read-only."

Da min database har write-rettigheder i dens indstillinger og det som sagt virkede på en anden server, så må min påstand være, at han ikke har sat serveren op med write-rettigheder. Hvordan gør han det?

På forhånd tusind tak!

(er lige væk i 20 minutter for at købe ind, hvis jeg virker lidt pasiv :-) )
Avatar billede ksoren Nybegynder
22. juni 2005 - 19:25 #1
Den konto som IIS bliver afviklet under skal have NTFS rettigheder til at skrive. Den plejer at hedde IUSR_pcnavn
Avatar billede epson1670 Nybegynder
22. juni 2005 - 19:41 #2
Det blev løst imellemtiden af ham selv, men du kan da godt få nogle point, hvis laver det som svar :-)
Avatar billede epson1670 Nybegynder
22. juni 2005 - 19:56 #3