Avatar billede conehead Nybegynder
17. juni 2005 - 18:53 Der er 6 kommentarer

Sløret TFT

Jeg har netop anskaffet mig en Zepto notebook m. ATI Radeon 9700.
Jeg har downloadet og installeret nyeste driver fra ATI og indstillet skærmen til 1280*1024 / 32BPP.

Jeg oplever, at jeg har svært ved at læse/se det viste på skærmen og har derfor sammenlignet med min gamle CRT-skærm. Der er en enorm forskel på farvernes styrke, kontrast og fokus. Jeg har også sammenlignet med en ældre Dell notebook, som også viser data langt mere klart.

Jeg har forsøgt at rode med indstillingerne for kontrast, lys mm. på min Zepto, men intet hjælper. Problemet kan bedst beskrives ved, at det ser ud som, at der er placeret en sort halvgennemsigtig hinde på skærmen, som slører alt bagved.

nogle ideer?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
17. juni 2005 - 19:00 #1
og hvad er specifikationerne for din nye skærm?
Det er vel ikke sådan at den er widescreen?
Avatar billede conehead Nybegynder
17. juni 2005 - 19:06 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2005 - 19:06 #3
Du skal være opmærksom på at flade skærme er optimeret til en opløsning og at de derfor ser dårligt ud i andre opløsninger. Prøv at læse dokumentationer for din notebook og se hvad din skærm er optimeret til og brug så denne opløsning
Avatar billede conehead Nybegynder
17. juni 2005 - 19:17 #4
jeg er opmærksom på det, men 1400*1050 gør det nu ikke bedre.
Er der andre der har en Zepto notebook, der har erfaringer med problemet?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
18. juni 2005 - 16:51 #5
15" SXGA+ Skærm 1400x1050
så det er jo opløsningen der passer den bedst. Så vil jeg jo mene der er lidt side screen over den da skærme normalt er 4/3

Er driveren installeret korrekt?
- har du selv installeret eller var den præ-installeret?
  - hvis selv, så søg lige efter en opdateret driver på nettet til det grafik kort.
Avatar billede razzz-cat Nybegynder
28. maj 2006 - 00:24 #6
Jeg skal snart have en zepto notebook og kan godt skrive hvis jeg finder nogle fejl på den skal jeg nok sige det her inde...