Avatar billede jmonefeldt Nybegynder
17. juni 2005 - 09:32 Der er 3 kommentarer

forum, ris og ros

hej !
jeg vil gerne lave et forum til et websites, hvori brugere kan skrive ris&ros? Jeg har slet ikke styr på java-scripts eller hvad man nu skal bruge...

har du et forslag til hvordan jeg kan gør og evt. et konkret eks. herpå?
det skal være nemt at håndtere.

Håber I derude kan hjælpe mig
tak - mvh J.
Avatar billede ahave Nybegynder
17. juni 2005 - 20:47 #1
Det er jo svært at vide hvad du tænker på, men hvad med at bruge en tagwall??? Prøv at søge på google efter det, det er ikke så svært at sætte op. Men ellers spørg.
/ahave
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
29. juni 2005 - 23:33 #2
Det nemmeste er at bruge en database, hvor i du gemme brugernes ris/ros. Der findes mange script i mange forskellige sprog - asp, asp.net, php etc. Så inden du går i gang med at søge og strikke noget sammen skal du finde ud af hvad dit webhotel tilbyder f.eks. access database og asp.Så kan du bruge følgende

Asp er rimelig nemt at gå til og et eksempel på et forum er f.eks. dette
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=36 som du kan begynde med.

:-) karsten_larsen
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
22. juli 2006 - 02:18 #3
Er du kommet videre?