Avatar billede nannami Nybegynder
15. juni 2005 - 14:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mit net forsvinder efter kort tids inaktivitet

Hej

Min bærbare computer er koblet til nettet via en trådløs D-link router.

Hvis jeg ikke bruger nettet i et par minutter, fungerer internettet ikke længere, og jeg bliver nødt til at genstarte. Jeg kan dog stadig være online på messenger.
Avatar billede kalp Novice
15. juni 2005 - 14:05 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede nannami Nybegynder
15. juni 2005 - 14:08 #2
Okay, men jeg tror ikke det har noget med en virus at gøre, da jeg lige har formateret min computer for en time siden. Jeg havde også dette problem inden jeg formaterede... Dog gjorde det den ikke fra fabriksindstillingen, det er først efter jeg har formateret den selv for lang tid siden... Jeg bruger ZoneAlarm og AVG, som jeg har installeret inden jeg har aktiveret mit net.
Avatar billede nannami Nybegynder
15. juni 2005 - 14:16 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:15:57, on 15-06-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\logonui.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\Install\Q810577_WXP_da.exe
c:\627388eaf31520ca240aae\xpsp1hfm.exe
c:\627388eaf31520ca240aae\sp1\update\update.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1118830747582
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
15. juni 2005 - 14:26 #4
hent http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. genstart og se om det hjalp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. juni 2005 - 14:49 #5
Hvad er disse
c:\627388eaf31520ca240aae\xpsp1hfm.exe
c:\627388eaf31520ca240aae\sp1\update\update.exe

"lige har formateret ..." - hvor blev WindowsUpdate med ServicePacks osv af ???
Avatar billede nannami Nybegynder
15. juni 2005 - 14:52 #6
Hej majsmarken.

Jeg ved ikke hvad det er, og hvad mener du med hvor windowsupdate blev af? Jeg har ikke installeret dem endnu, hvis det er det du mener?
Avatar billede jokkejensen Novice
15. juni 2005 - 14:54 #7
Hej det skyldes højst sandsynligt strøm spare funktioner til usb portene... kig i bios, eller strømstyring i kontrol panel..

Har selv kæmpet lidt med det..
Avatar billede jokkejensen Novice
15. juni 2005 - 14:55 #8
how nej det er nok indbygget.. men alligevel.. tjek al strømbesparing !!
Avatar billede nannami Nybegynder
15. juni 2005 - 15:04 #9
Hej jokkejensen...

Ja, det er måske også det jeg tror, men jeg har kigget i bios og jeg kan ikkef inde det der, og heller ikke rigtig i strømstyring... ved du nærmere hvor det er?
Avatar billede kalp Novice
15. juni 2005 - 15:06 #10
majsmarken >> jeg tror det er nogle windows update filer eller lignende..
Avatar billede nannami Nybegynder
15. juni 2005 - 15:12 #11
jeg har installeret den der ting du sagde kalp... hvad er det for noget?
Avatar billede nannami Nybegynder
15. juni 2005 - 15:17 #12
jeg er lige et sted, hvor der ikke er trådløs internet nu, så jeg kan ikke lige tjekke om det I har sagt virker, men jeg tjekker i aften... så skal jeg nok lige skrive om det har virket... Tak for hjælpen indtil videre :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. juni 2005 - 20:01 #13
... man bør (=skal) instalere ServicePack1 (helst ServicePack2) så tidligt i "lige formateret" forløbet. Helst inden nogen som helst forbindelse til internettet. En Ikke ServicePack opdateret XP er _meget_ sårbar mht Virus/Spyware/Hackerer; jeg/vi oplever det gang på gang. Mest det jeg vil advare mod...

Du kan hente ServicePack1 (helst ServicePack2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Gem et passende sted - installer uden internet tilsluttet.
Derefter internet til igen og smut til http://windowsupdate.microsoft.com/ for de nyeste opdateringer...

Safe Surfing...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. juni 2005 - 20:01 #14
PS: pt. modtager vi ikke automatisk E-mail fra Eksperten - derfor minimum af (retur)support... Pga en fejl i ekspertens bagvedliggende kode... der arbejdes på sagen...
Avatar billede nannami Nybegynder
15. juni 2005 - 21:12 #15
hej majsmarken...

tak for dit råd. jeg er i gang med at hente service pack 1 nu... men jeg har fundet ud af, at hvis jeg slår zonealarm fra, virker internettet godt alligevel. Så det har noget med det at gøre åbenbart...? Men jeg kan jo ikke lade være med at have den på, for så har jeg jo ingen firewall??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. juni 2005 - 15:35 #16
Du ka' evt. bruge MS ServicePack2's Firewall som alternativ til Zonealarm. Nej - jeg vil ikke starte en debat om hvad der er bedst/dårligt mht Firewall!!!

I skrivende stund har du ikke noget 'snavs' på din HiJackLog - så kast SP2 på NU som tidligere beskrevet.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. juni 2005 - 15:38 #17
Oprydning:
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)

ka' slettes via HiJackThis...

samt

[Start][Kør][MSconfig] - fanen START - find [WinampAgent] - slet