Avatar billede drherman Nybegynder
12. juni 2005 - 15:37 Der er 2 kommentarer

Popup, sidetilpasning osv

Hejsa.
vil i lige se siden først. www.melpomene-online.dk

Selve siden åben med en popup. Dette vil ejg gerne undgå for at den ikke bliver fanget af popupkillers

Men hvis jeg bare laver en normal side vil der kommer utroligt meget "lyst" rundt om hvis brugeren kører i høj opløsning.. derfor ville jeg lave sådan at popuppen en ficed størrelse (er ikke lavet endnu) hvilket er grund til popup brugen

Jeg kan vel ikke få siden til at tilpasse sig en højopløsning nu hvor jeg har brugt en flash video?

Jeg vil gerne undgå popuppen men vil gerne have sådan at en højopløsning ikke er endbtydende med at bagrundsfarven fylder 2/3 ag skærmen...

Hvis i har nogle gode ideer må i meget gerne hjælpe mig med kodning osv...

Mvh

Claus
Avatar billede dan_n Nybegynder
13. juni 2005 - 09:19 #1
Hey Claus

Jeg har egentlig ikke rigtige finde ud af hvad der præcis er det spørger om, men jeg prøver alligevel og svare

[ Pop up eller ej]
Du kan som udgangspunkt ikke undgå pop-up killers, mærkelig nok :-)

> Men hvis jeg bare laver en normal side vil der kommer utroligt
> meget "lyst" rundt om hvis brugeren kører i høj opløsning..

Det har du ret i, men hvis du bare laver en lille pop-up og centrerer dette vil du stadigvæk kunne se den lyse baggrund, fra det vindue der ligger bagved ? Så det er kun et spørgsmål om du ønsker en browser-ramme imellem eller ej.

Pop-up's er en smags sag, men ønsker du at lave et centreret popup vindue, er her lidt kode at gå udfra.  koden åbner et vertikalt og horisontalt centreret pop-up vindue (dvs. midt på skærmen).

http://www.html.dk/scripts/javascript/00023/

Også burde du bestemt fjerne denne tekst:
> THIS SITE IS BEST VIEWED WITH A SCREEN
> RESOLUTION OF 800 x 600 OR GREATER

Det er fuldstændig unødvendig information, som ikke har nogen som helst informations værdi for den besøgende. Endvidere kan du alligevel ikke få brugeren til at skifte sin skærmopløsninge for bare at kigge på sin side!

Men Held og lykke med det, kan du ikke finde ud af at tilpasse koden, så skriver du bare, så må jeg se om jeg evt. kan hjælpe

[]
Avatar billede drherman Nybegynder
13. juni 2005 - 12:57 #2
Hejsa

Jeg ved godt problemmet med popuppen... det er derfor jeg forsøger at gå væk fra dette...

Mit spørgsmål var egentligt hovedsagligt om jeg på en måde kan tilpasse siden så den ser ens ud i alle opløsninger?...

eller ihvertfald gøre noget så den fungerer bedre i høje opløsninger end den gør nu!