Avatar billede kjole Nybegynder
09. juni 2005 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billede fylder over en side!

Hejsa

Jeg har et visio billede på 3 sider, som jeg gerne vil indsætte i et word dokument. HVordan får jeg word til at dele billedet op i på flere sider, da det er så småt nu at man ikke kan se hvad der er på billedet?
09. juni 2005 - 13:40 #1
Word er ikke et grafik-program, og er derfor ikke det oplaget valg til at manipulere med billedfiler.

Du kan dog klare det ved at indsætte filen 3 gange, og herefter beskære de enkelte billeder til at vise den ønskede trediedel.

Indsæt billedet
Marker billedet
i værktøjslinien Billede vælges værktøjet Beskær
Nu kan du trække billedet mindre vha. "håndtagene" i kanten
Herefter er det bare at forsøge at ramme en præcis opdeling i 3 dele.
Avatar billede kjole Nybegynder
09. juni 2005 - 14:38 #2
Dette er ikke en acceptabel løsning. Det må kunne gøres på en "rigtig måde".
Avatar billede jkrons Professor
09. juni 2005 - 22:27 #3
Sikkert. Men ikke i Word. Der er ingen overflow funktion på grafik i Word, der kan dele grafikken, når der ikke er mere plads på en side. Enten skal du indsætte grafikken som beaskrevet af erikjuul, eller også må du dele den op på forhåndi et billedbehandlingsprogram.
Avatar billede kjole Nybegynder
10. juni 2005 - 10:37 #4
så du får dem så selvom jeg ikke er helt tilfreds:)
Avatar billede jkrons Professor
10. juni 2005 - 12:34 #5
Hvis du vil arbejde med Word, må du være tilfreds med, at du aldrig bliver tilfreds :-)

Giv roligt point til erikjuul :-)
17. august 2006 - 12:25 #6
Lukketid?