Avatar billede phpguru1 Nybegynder
08. juni 2005 - 14:58 Der er 4 kommentarer

Statistik på en web-server, hvilket program?

Hej E,

Jeg er ved at etablere min egen web-server på en Windows 2003 server en en IIS 6.0 installeret. Jeg vil gerne have et godt statistikprogram installeret på serveren. Hvem ved noget om dette?

Hvilket program skal jeg vælge? Jeg har set lidt på www.webtrends.com, men måske mit behov er mindre. Jeg har muligvis "blot" behov for at læse IISens log-filer. Hvad er bedst og ved er billigst?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juni 2005 - 15:02 #1
Du har følgende muligheder:

1. Slå logning til i din web server og via sikkerhedspolicy og anvend det gratis program Microsoft Logparser der kan downloades fra MS hjemmeside. Der er skrevet en god bog der dækker log parseren fornuftigt. Denne løsning er gratis og sløver ikke dit web site.

2. Køb Webtrends pakke og lav statestik med denne, den koster men er god, anvendes af mange professionelle web hoteller og udbydere.

3. Brug en online tjeneste. Denne køsning kræver at du tilføjer noget kode til alle sider på din server. løsningen er gratis, men afslører vitale oplysninger til andre og sløver dit sit en smule.

Jeg anbefaler løsning 1
Avatar billede phpguru1 Nybegynder
08. juni 2005 - 16:28 #2
Jeg glemt at sige at statistikken skal være browser baseret. Det skal som std. være muligt at se antal hits, referende sider osv. Oplysningerne skal præsenteres som grafer og tekst i "pæne" tabeller. Må gerne minde om awstats (hvis det siger nogen noget)
Avatar billede phpguru1 Nybegynder
08. juni 2005 - 16:29 #3
Hvor slår jeg logning til på min web-server?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juni 2005 - 16:45 #4