Avatar billede adamt Nybegynder
08. juni 2005 - 08:12 Der er 3 kommentarer

Når router og trådløst access point er 2 enheder

Min Cybercity netforbindelse virker fint med ledning mellem min pc og routeren, der er en "almindelig" zyxel router. Har fin adgang til router og nettet.

Problemet opstår når jeg forsøger at koble mit trådløse access point til routeren. Jeg får adgang til accesspointet og konf.programmet - men kan ikke få hul fra trådløst access point til routeren. Access pointet fungerede find med TDC abbonnement før.

Cybercity bruger ikke "filter" eller modem, men routeren er eneste led mellem pc og stik i væggen. Jeg har i access pointet indtastet de samme bruger oplysninger, som jeg har fået fra Cybercity, og som er indtastet i routeren.

Er der en ekspert, der kan se problemet og løsningen?

mvh/Adam
Avatar billede bjuhl Nybegynder
08. juni 2005 - 12:20 #1
Er du sikker på at det er en router du har, det lyder nemlig ikke sådan.

For hvis du har en router, skal du ikke indtaste noget i AP for at det virker. Der skal i hvert fald ikke indtastes eksterne ip fra udbyder.
Avatar billede adamt Nybegynder
08. juni 2005 - 15:21 #2
For at være helt ærlig ved jeg ikke om den trådløse enhed er et accesspoint eller om det har indbygget router - MEN der er ikke et tlf.stik IND i den trådløse enhed - og så er det vel ikke en router? Cybercity's enhed ER en router (har lige ringet og spurgt).

Kan det have noget med om dhcp er slået til i accesspointet?
Avatar billede adamt Nybegynder
08. juni 2005 - 21:46 #3
Løsningen er fundet: dhcp var slået til på accesspointet (nu slået fra) - og jeg har slettet mine brugeroplysninger i accesspointet - så de nu kun står i routeren.

Jeg ved ikke om det skyldes det ene eller det andet eller begge dele i forening, men nu kører det :-)