Avatar billede lotze Nybegynder
07. juni 2005 - 09:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linux - internetadgang fra booted-CD

Jeg starter et linux styrestystem op fra en boot-CD.
Dog kan jeg ikke få internet adgang fra dette system.
Jeg er ikke rigtigt klar over hvordan det skal konfigureres.
Jeg bruger adsl og har en hub imellem den og min bærbar.
Åbenbart skal den konfigureres manuelt med en proxy opsætning.
Men kan ikke lige få det til at virke eller finde en velegnet tutorial.
Hjææælp!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. juni 2005 - 10:03 #1
Hvilken Linux CD? Jeg har selv brugt Knoppix meget, den har altid selv konfigureret sig.
Avatar billede lotze Nybegynder
07. juni 2005 - 10:08 #2
Det er en Auditor, men den minder meget om knoppix. Har selv brugt knoppix før og der var ingen problemer. Har ligeledes haft det samme problem med en Suse CD.
Avatar billede lotze Nybegynder
21. juni 2005 - 10:33 #3
Har fundet svaret. Default gateway er ikke opsat på min Suse Linux 9.1. Den skal selfølgelig sættes til 192.168.1.1