Avatar billede medievil Nybegynder
06. juni 2005 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x6b8 Thread 0x244

Jeg har et nyheds script på www.deje.dk og nogle gange virker det og andre gange får jeg denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x6b8 Thread 0x244 DBC 0x9044174 Jet'.

/nyheder/default.asp, line 22

Ved de andre ASP scripts jeg har på siden laver den ikke denne fejl. og det er som sagt kun nogle gange den kommer. Jeg har på fornemmelsen at den ikke lukker databasen rigtigt:

Således ser koden ud:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")
strSQL = "select top 10 * from nyheder ORDER BY id DESC"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write "<font face=""verdana"" size=""1"">Ingen nyheder i øjeblikket.</font>"
else
Do Until rs.EOF
%><tr>

          <td width="50%"><font face="verdana" size="1"><b><%=RS("overskrift")%></b></font></td>
          <td width="50%" align="right"><font face="verdana" size="1"><%=RS("dato")%></font></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="100%" colspan="2"><font face="verdana" size="1"><%=RS("nyhed")%></font></td>

</tr><%RS.MoveNext
Loop
end if

Set Conn = Nothing
Conn.Close
%>

Tak...
Avatar billede luzk Nybegynder
06. juni 2005 - 17:42 #1
Ifølge denne side: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;306518 er det pga du forsøger at læse en værdi i registreringsdatabasen.
Det som jeg allerførst ville gøre i dit tilfælde var at bytte om på linierne Set Conn = Nothing og Conn.Close så det i stedet bliver
Conn.Close
Set Conn = Nothing

For ellers forsøger du at lukke et object som du netop har smidt referencen til (og jeg vil tro det er her den går galt)

/Luzk
Avatar billede medievil Nybegynder
06. juni 2005 - 18:02 #2
har det nogen betydning om det kommer før eller efter?

Nå men jeg rettede det, og det virkede desværre ikke.

Fejlen sker når den skal connecte til databasen:

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")

Der står på den side du sendte at der er hvis databasen bliver brugt, fx. hvis jeg henter den ned fra min side eller lign. Men det er ikke tilfældet.
Avatar billede medievil Nybegynder
06. juni 2005 - 21:20 #3
Hmm, det viste sig at databasen var en access version 97, så nu har jeg optimeret den til version 2002 ! Jeg har ikke fået fejl med den endnu, men tiden vil vise om det holder ;D
Avatar billede medievil Nybegynder
08. juni 2005 - 19:47 #4
Jep det virkede, LUKKER.