Avatar billede 4128 Nybegynder
05. juni 2005 - 11:41 Der er 5 kommentarer

9 måneder gammel 17" powerbook

Hej,

Er der nogen der ved om der er kommet nogen upgrade på 17" powerbook i de sidste 9 måneder.

Jeg overvejer at købe en brugt, og ville lige høre om der er sket noget revolutionerende, som jeg burde kende til.

Stort tak,
Nicolai
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. juni 2005 - 12:39 #1
Det væsentligste der er sket, er at Apple har udgivet en ny version af OSX (10.4). På hardwaresiden er der ikke så vidt jeg ved sket nogle store omvæltninger.
Avatar billede eldoctor Nybegynder
05. juni 2005 - 13:54 #2
De snakker om at der måske kommer en ny Powerbook G5, så vil måske være værd lige at vente en månedstid...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. juni 2005 - 15:11 #3
Den bliver nok til gengæld prissat højere end Powerbook G4.
Avatar billede egonspock Seniormester
06. juni 2005 - 16:44 #4
Jeg ville nok i hvert fald vente til WWDC-annonceringerne i aften. Se evt. http://www.macrumorslive.com/web/ for live updates fra omkring kl. 19. (eller er det 18?)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
06. september 2005 - 17:45 #5
der kommer ingen powerbook G5, cpu'en er simpelthen ikke tilpasselig til en bærbar så det ville være mere sansynligt at den næste Powerbook/ibook bliver en intel centrino baseret maskine.

Men lyder til du har en Powerbook 17" 1.5GHz, forskellen fra den og den nye Powerbook G4 17" 1.67Ghz er som følger.

Size                            80 GB                                                                          100 GB
Type (Speed)              Ultra ATA/100 (4200 rpm)                                          Ultra ATA/100 (5400 rpm)
Sudden Motion Sensor            n/a                                                                              yes
Læse (Skrive) hastighed
DVD+RW                                  n/a                                                                            6x (4x)
DVD-RW                                  n/a                                                                            6x (4x)
DVD+R                                  n/a                                                                            6x (8x)
DVD-R                              6x (4x)                                                                            6x (8x)
CD-RW                              12x (8x)                                                                          24x (10x)
CD-R                            24x (16x)                                                                          24x (24x)
luetooth, Internal          1.1 (included)                                                          2.0 + EDR (included)
- VRAM                            64 MB DDR                                                                128 MB DDR
- Resolution (Digital)            2048x1536                                                                2560x1600
Dual-link DVI                          no                                                                                yes
Line In                                  yes                                                      yes (audio line in/optical digital audio in port)
Headphone                      yes (side)                                              yes (headphone/optical digital audio out port)
Optical In/Out (S/PDIF)          n/a                                                      yes (digital in and out, with optional TOSLink cable)

det var forskellen.

Håber det hjalp dig med at finde ud af hvilken maskine du nu vælger. :)