Avatar billede visto Professor
04. juni 2005 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grænser for startsidens størrelse (Kb)

De hurtige internetforbindelser bliver jo mere og mere almindelige, og jeg kan mærke, at jeg er begyndt at tænke mindre på, hvor hurtigt indlæsbare mine sider er, men findes der nogen statistik eller anden info ang. hvor udbredte de forskellige forbindelser er?

Jeg kunne også spørge: findes der en tommelfingerregel for, hvor grænsen går for hvor mange Kb man kan byde folk på sin startside?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juni 2005 - 15:05 #1
Det er jo ganske op til dig. Men "Omkring 600.000 danske internetkunder benytter fortsat et modem til at koble sig på internettet." ( http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=28417 )
Avatar billede stone Forsker
04. juni 2005 - 15:37 #2
det kommer jo også an på den målgruppe din side appelere til, hvis du går efter dem som bruger internettet meget, har de sikkert en hurtig forbindelse, men som erikjacobsen's link siger er der stadig 600.000 brugere som har en relativ langsom forbindelse, og det er ganske mange i forhold til indbyggere i Danmark, så unødig brug animering og flash skal man holde sig fra, en side skal jo vise informationer og ikke en hel masse unødig skrammel, selvom folk har fået hurtigere forbindelser er de garvede brugere ligeglad med en masse smarte ting - det de har brug for er hurtige informationer, mener at de fleste programmer til at lave websites viser hvor hurtig siden indlæses på xxx forskellige forbindelser.
Avatar billede domaz.dk Novice
05. juni 2005 - 10:27 #3
http://www.searchengineworld.com/cgi-bin/page_size.cgi for at få et overblik over hvor meget din side egentlig fylder... :)
Avatar billede visto Professor
05. juni 2005 - 13:39 #4
Tak for alle kommentarer. Jeg var ikke klar over at der var så mange med langsomme forbindelser. Jeg havde såmænd blot sat et lidt stort billede på forsikden - ikke noget smart, men det fylder.
Ang. linket fra domaz.dk: Testen går tilsyneladen udenom sider med javascripts, så den kan ikke rigtig bruges i mit tilfælde, men måske på andres.
Jeg har i øvrigt selv lige fundet et simuleringsprogram på http://xat.com, Webspeed Simulator. Det viser hvor hurtigt sider loades ved forskellige forbindelser.
Læg lige et svar allesammen, så deler jer points mellem jer.
Jeg får i øvrigt ikke, som jeg plejer, meddelelse i min mailboks, når der kommer indlæg her. Er det eksperten eller min mailboks der er noget galt med?
Avatar billede visto Professor
12. juni 2005 - 14:08 #5
Jeg har siden jeg skrev ovenstående erfaret at der også er mange andre, der ikke får mails, når der er nyt svar i et spørgsmål. Jeg lader derfor spørgsmålet stå åbent længere end normalt, så de har lagt kommentarer har chancer for at lægge et svar.
Avatar billede stone Forsker
17. juni 2005 - 00:21 #6
ja det er irriterende ikke at få mail når der er svar eller kommentarer til tråden.

så det er ikke din mailbox der er i uorden.....
Avatar billede visto Professor
18. juni 2005 - 10:48 #7
Jeg synes jeg er nødt til at lukke spørsmålet nu, selv om der er risiko for at de to andre ikke har set min opfordring om at lægge et svar.
Måske det er en ide at lægge et svar med det samme, så man er fri for disse afsluttende "læg et svar" runder. Specielt i tider hvor mail-systemet er dødt.