Avatar billede king-at-run Nybegynder
03. juni 2005 - 14:46 Der er 7 kommentarer

Min HD(slave) er hele tiden "ikke-allokeret"?

Jeg har to HD, begge seagate 120 GB og kører XP pro. Har lige formateret og geninstalleret det hele. Mine ene HD(slave) virker fint nok efter den er formateret, men efter noget tid bliver den "ikke allokeret", og så skal den formateres igen. Fx hvis man har computerern slukket i et stykke tid. Det er også sket tidligere med en anden HD, så jeg er rimelig sikker på at HD ikke er de pågældende HD der er i stykker.

Håber der er nogen der kan hjælpe

/Kristoffer
Avatar billede king-at-run Nybegynder
03. juni 2005 - 15:08 #1
Kan de havde noget at gøre med at den ikke for nok strøm. Min strømforsyning er kun på 300 W og jeg har to 120 GB HD to CDRom drev en floppy og et Thermaltake kabinet med 7 blæsere.  Er det for meget måske?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2005 - 19:28 #2
Nix. Den psu skulle gerne kunne trække den smule uden problemer.
Avatar billede king-at-run Nybegynder
05. juni 2005 - 13:39 #3
er der et andet bud på hvad det så kan være?
Avatar billede haverslev Novice
05. juni 2005 - 19:24 #4
Det er måske tildeling af drevbogstav, der går galt?

H-klik på denne computer, klik på Administrer, klik på Diskhåndtering (venstre side)
Nu kan du H-klik på din slave disk og vælge "skift drevbogstav og sti"
Vælg et bogstav, som ikke har været brugt før - f.eks K-L-M.
Nå dette er udført, så genstarter du pc`en.
PS: Du kan efterfølgende tildele det "gamle" drevbogstav igen.
HUSK: Bogstav A og B er forbeholdt diskettedrev
brug ikke A/B, selvom de evt. er ledige pga. du ikke har diskettedrev i maskinen

Hvis du tilkobler USB enheder, tildeles de automatisk, det første ledige bogstav)
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2005 - 21:55 #5
Kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede king-at-run Nybegynder
12. februar 2006 - 12:36 #6
opret et svar, så jeg kan give point...er lige ved at rydde op i min konto
Avatar billede haverslev Novice
12. februar 2006 - 19:34 #7
Er det mig du mener, så er her et svar og håber du fik det til at virke