Avatar billede bitbiter Nybegynder
03. juni 2005 - 10:46 Der er 5 kommentarer

Interbase desktop på webservice

Jeg har en webcervice der læser i en DB via Interbase. Dette virker også fint nok så lænder jeg bruger developere edition af Interbase. Mit problem er når jeg skifter til Interbase desktop edition, som jeg skal bruge i det færdige produkt, får jeg følgende fejl:

Unable to complete network request to host "localhost".
Failed to establish a connection.
Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det.

Interbase Desktop edition virker fint når jeg ikke bruger den over Webservice.

Min connectionstring er som følger:

database=localhost:c:\path\DB.GDB;assembly=Borland.Data.Interbase, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=91d62ebb5b0d1b1b
;vendorclient=gds32.dll;provider=Interbase
;username=sysdba;password=masterkey

Hvis jeg bruger en connectionstring uden "localhost:" får jeg følgende fejl:

Connection open failed. unavailable database

Før jeg skiftede til Interbase desktop blev jeg nød til at bruge "localhost:" for at kunne læse i DB'en på Webservicen. Hvordan kan Interbase vide at jeg læser i DB'en over en webservice? Og hvordan kommer jeg udenom dette problem?

Jonas
Avatar billede martinlind Nybegynder
03. juni 2005 - 10:52 #1
prøv at kigge lidt på de rettigheder din ISS-bruger har
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2005 - 11:06 #2
lytter din desktop edition på den rigtige TCP/IP port ?

og der er ikke nogen firewall som blokerer ?
Avatar billede cjensen Nybegynder
15. juni 2005 - 14:29 #3
Er det ikke fordi ASP.NET'en ikke har rettigheder til databasefilen? (når du kører med localhost (server-connection), så sker adgangen til databasefilen via InterBase-server-processen)
Avatar billede bitbiter Nybegynder
24. juni 2005 - 08:43 #4
cjensen: det lyder meget regtigt, det er med hensy til bruger retigeheder og asp.net, har desværre for meget om ørene for tiden til at prøve det nu. men tusinde tak for hjelpen alle sammen. skal nok give point lige så snart jeg får det prøvet.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 16:31 #5
har du så fået prøvet ?