Avatar billede thenegro Nybegynder
02. juni 2005 - 02:57 Der er 8 kommentarer

Installation af Mandrake 100% Hvad så nu?

Har lige fået installeret Mandrake 10.1 på min pc og er allerede i vildrede.. Hvor skal jeg noget så simpelt som installere mine programmer? Og der er lavet en masse mappe udover root som jeg ingen adgang har til.. :S desuden er mængden af sikkerhedsopdateringer overvældende.. Kræver ingen konkrete svar.. Mere tips og hint evt nogle hp's med svar.. På forhånd tak  David Sindahl

Ps. Det især det med installation af programmer der genere mig.. Installere en del men kan aldrig finde det igen.. :S
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2005 - 08:00 #1
Prøv at forklare lidt nærmere hvad det er for programmer vi taler om
Avatar billede thenegro Nybegynder
02. juni 2005 - 14:22 #2
Det er bare de mest simple som Firefox og Thunderbird, og diverse medieafspillere og codecs...
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2005 - 15:36 #3
Jamen de findes da normalt som RPM filer så det er da blot at klikke på filen så installeres den
Avatar billede thenegro Nybegynder
03. juni 2005 - 01:34 #4
Har også flere drev og sådanne ting som jeg ikke kan komme ind på... Angiveligt fordi de er "låst"... og det selvom jeg er logget på som root... og selv det at se dvd film er blevet et problem.. :S kan ikke finde ud af at installere VLC player ved hjælp af noget URPMI eller noget.. :S  HÅber dog bare det er noget man bør vænne sig til. :D
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. juni 2005 - 10:48 #5
Der er en guide her til installation af programmer under Mandrake :
http://eksperten.dk/artikler/684
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. juni 2005 - 10:49 #6
Det er nemmere når man gør tingene i en konsol. Så skal du som regel bare skrive navnet på det program du har installeret (fx 'xmms')
Avatar billede thenegro Nybegynder
04. juni 2005 - 15:01 #7
OKay.. :D har jeg lige fundet ud af.. har bare en sidste ting inden point.. Har installeret Firefox 1.0 via URPMI, men nu skal jeg så opdatere.. hvordan gør jeg det? Har hentet installationsfilen fra mozilla.org, men hvorhenne skal denne placeres? Altså hvilken mappe?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 18:13 #8
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??