Avatar billede blackfinger Nybegynder
31. maj 2005 - 18:20 Der er 3 kommentarer

Hvad kan dos promten i Win XP - Tilbehør egentlig bruges til?

Jeg synes ikke den virker til noget som helst. Er der en der kan gøre mig klogere?
Avatar billede gratis Nybegynder
31. maj 2005 - 18:33 #1
Avatar billede gratis Nybegynder
31. maj 2005 - 18:38 #2
du ka osse i promten skrive , help , så for du en liste over kommandoerne ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2005 - 21:36 #3
Som administrator og sikkerhedsansvarlig bruger du prompten stort set hver dag, til fejl søgning, kontrol af alt muligt netværksrelateret, hurtig konfiguration af mange tind, brug af en række hardcore hacker værktøjer, der kun findes i kommandolinie udgave (f.eks. netcat, netwox eller microsoft log parser.

Du bruger prompten til at starte f.eks. outlook med forskellige kommandolinie switche for at håndtere fejl og ureglmæssigheder og andet.

Som almindelig dum bruger der skal skrive lidt word og spille 7 kabale, har du ikke brug for at kunne bruge prompten, men den seriøse administrator kan ikke leve uden.

Forestil dig situationen. Din windows er gået kold og kan ikke repareres. Kommando prompten er en ar flere metoder til at få fat på din vigtige data