27. maj 2005 - 18:09Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Word hjælp!
Hej skal til at lave en faktura i word.
Vil derfor gerne have hjælp til nogle funktioner. Der kommer nok et par forskellige spørgsmål hed ad veje.
Først.... Kan man lave et felt, hvor man kan vælge mellem 2-3 forskellige tekste der kan stå der? Ligesom vi kender fra nettet, fx. når man vælger kategori her på Eksperten!
Man kan godt lave formularer, som man kender det fra nettet. Se under Vis/Værktøjslinjer/Formularer. Men jeg tror ikke, du kan få en pæn faktura på den måde. Det, du ønsker dig, kan laves ved hjælp af makroer, men det kræver, at man kan programmere. Måske kender du en programmør, der kan hjælpe dig?
For at svare på dine konkrete spørgsmål, så kan du lave et formularfelt af typen rulleliste. Her kan man så vælge mellem forskellige værdier, men kun hvis formularen er låst. I så fald skal der være feltetr alel de steder, hvor der skal kunne skrives.
Du kan også lave en funktion, der lægger en til, hver gang, der printes. Det kræver dog en ekstyern fil og en makro - og så er det i øvrigt ikke smart. Hvis du fx får papirproblemer eller andre printerproblemer og skal udskrive flere gange. Så får hvert forsøg nye numre. Det er bedre at lade nummeret ændre sig, hver gang du starter en ny faktura.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.