Avatar billede dulius Nybegynder
26. maj 2005 - 21:21 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Glemt kode på word-fil?

Hej.

Jeg har en gammel wordfil som jeg egentlig står og skal bruge. Jeg har engang sat kode på filen inde fra word, men det er selvfølgelig lykkedes mig at glemme den.. Jeg har søgt på google, men synes ikke lige umiddelbart jeg kan finde nogle tools der kan klare det gratis for mig. Alle de shareware programmer jeg har fundet har kun kunnet bryde koder på op til 5 bogstaver eller lign., og jeg laver aldrig mine koder så korte, derfor kan jeg ikke få noget ud af disse. Jeg har ikke lige xx dollars at smide efter et sådant program, og er egentlig heller ikke interesseret i det da jeg højst sandsynligt aldrig skal bruge det mere end denne ene gang.

Er der nogen der kender en måde hvorpå jeg kan åbne filen, genvinde koden, fjerne koden eller noget andet der giver mig adgang til filens indhold?
Det er office XP hvis det skulle have nogen relevans.

På forhånd tak.
Mvh. Julius
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2005 - 21:26 #1
Jeg har ikke afprøvet disse:

http://eksperten.dk/spm/296731
Avatar billede boxer Nybegynder
26. maj 2005 - 21:28 #2
Der er Revelation herfra: http://www.snadboy.com/
Det virker ikke altid men er vel et forsøg værd da det er gratis.
Avatar billede dulius Nybegynder
26. maj 2005 - 22:30 #3
Ingen af programmerne virker desværre. Det er noget værre hø, det er ret vigtigt for mig at trænge ind til indholdet af filen!

Tak for svarene indtil videre, håber VIRKELIG der er en som kan komme med en løsning!

mvh. Julius
Avatar billede sharkman Nybegynder
26. maj 2005 - 23:45 #4
Avatar billede dulius Nybegynder
27. maj 2005 - 00:44 #5
#sharkman: Kan desværre heller ikke få dit link til at virke. Måske er det bare mig der er dum? Men kan ikke se hvordan han vil kunne åbne filen i word eller script editoren, når den er password protected. Og at omdøbe den til HTML og åbne den med en editor virker ikke - der kommer bare en masse underlige tegn frem på skærmen.

Er der andre forslag?
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2005 - 11:12 #6
Hvis du åbner dokumentet i Notesblok kan du finde den "rå" tekst her. Den kan du så kopiere til et nyt Word-dokument. Formatering vikl selvfølgelig være tabt, og du skal måske lede lidt, for at få hele teksten med, men det burde kunne lade sig gøre atg få det hele med (billeder dog undtaget). Derefter må du så formatere teksten igen.
Avatar billede dulius Nybegynder
27. maj 2005 - 12:20 #7
#jkrons tror desværre det er en røver du kom med der. Når jeg åbner filen med notepad eller en anden text-editor får jeg bare en masse underlige tegn.. sådan nogle her:

,”KØé®ì¯R^ »*O‡úØG±aªá+–Ç<9w¡¤;%p¤­íy‰Æ¤D±4.ùÝÒ¡iõR{L׸ҾÝÓ±%b\A‰µ±¦~, …÷ÎhÙ½ÎIWK0aÞ&_³–x ™0B2w¾œí(¸Œx]_mœ
gjdÇQ\ZF¸ïR—š.µt=Ïk¡}pŒ0+#øOR"Ëÿ•{t±m8òä<àª
¬õõÿ~í&×jK˜9SˇšNjÖçr

Ved ikke med dig, men jeg kan altså ikke tyde dem :) Og sådan er det hele vejen igennem - der "gemmer" sig ikke noget tekst hist og her. Desværre. Men tak for buddet!
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2005 - 12:47 #8
Det er faktisk ret underligt. Da jeg prøvede på kontoret i formiddags gik det fint med at finde den rene tekst blandt koderne, men når jeg prøver herhjemme får jeg samme problem som dig.
Avatar billede dulius Nybegynder
27. maj 2005 - 13:04 #9
lyder rigtig underligt!?
Kører du samme version af office både hjemme og på arb.?
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2005 - 13:30 #10
Nej, jeg kører 2002 hjemme og 2003 på arbejdet, men det er jo Notesblok jeg bruger til at åbne med, og dokumentetet er i begge tilfælde det samme - og lavet i Word 2000!

Men i forbindelse med dit aktuelle problem, må du nok til lommerne, eller opgive dit dokument. Med mindre du selvfølgelig pludselig kommer i tanke om koden :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
27. maj 2005 - 14:37 #11
dulius > Jeg snublede lige over dette på nettet mens jeg ledte efter noget helt andet.
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
Prøv om det kan bruges.
Avatar billede dulius Nybegynder
27. maj 2005 - 14:53 #12
Tak for forslaget anonym, men tror desværre ikke det kan bruges. Der er kode på selve indholdet - ikke filen som sådan.
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2005 - 15:15 #13
"Der er kode på selve indholdet - ikke filen som sådan."

Hvordan skal det forstås?
Avatar billede dulius Nybegynder
27. maj 2005 - 16:02 #14
Det er ikke fordi der ikke er rettigheder til at se filen, men det er jo en password-beskyttet doc-fil. Det har ikke noget med rettigheder til filen at gøre, det er en jo en beskyttelse word yder. Ikke windows.
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2005 - 18:33 #15
Jeg har prøvet at sætte et password på et word.doc. Når jeg derefter åbner dokumentet bliver jeg ikke spurgt om password - Kan det være fordi jeg har administrastorrettigheder? I så fald, er det en mulighed at ændre kontoindstillinger og give dig administratorrettiheder?
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2005 - 19:48 #16
mugs-> Det lyder underligt. Jeg har administratorrettigheder, men bliver spurgt alligevel.
Avatar billede dulius Nybegynder
27. maj 2005 - 21:33 #17
mugs -> Det er ikke derfor. Jeg er altid logget ind med administrator-rettigheder.
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2005 - 21:35 #18
Det regnede jeg også med, blot et skud i tågen. Har du evt. mulighed for at sende din fil, jeg synes efterhånden mulighederne er ved at være udtømte. Det er lidt nemmere at arbejde med problemet når filen ligger på min computer.
Avatar billede dulius Nybegynder
27. maj 2005 - 21:55 #19
Tør jeg desværre ikke, det er en rimelig vigtig fil. Jeg har fundet et program til at cracke den, men det tager 10-20 dage...ville være rart hvis det kunne gøres noget hurtigere! Men heldgivis er det ikke brute force cracking - kan forestille mig koden er pænt lang. Programmet bruger en eller anden fiks metode..
http://www.elcomsoft.com/aopb.html <-- dette prog.
Avatar billede dulius Nybegynder
27. maj 2005 - 21:57 #20
... Og til folk der er for dovne til selv at gå ind på linket kan jeg citere fra siden:

A program to decrypt Word and Excel 97/2000 files that have file open protection set, as well as Word and Excel XP/2003 files with default (Office 97/2000 compatible) encryption -- guaranteed, regardless the password length and complexity. This is being done by trying all possible encryption keys (instead of brute-force and dictionary attacks) and takes only about ten days on single Pentium 4

men det koster noget kasse :( $99
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2005 - 21:57 #21
OK :o)
Avatar billede dulius Nybegynder
28. maj 2005 - 22:02 #22
Det blev desværre min egen løsning jeg endte op med. Kunne ellers have været lækkert hvis nogen kendte en hurtigere løsning :-)
Jeg lukker hermed tråden.

Tak til alle der har deltaget i tråden.

Mvh. Julius
Avatar billede mugs Novice
29. maj 2005 - 08:16 #23
Husk at lukke spørgsmålet vwed at acceptere et svar, f.eks. dit eget.